Mijn Windows XP cd'tje wordt niet gestart bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Het zit dus zo.
Mijn computer zit vol met troep, ad- en spyware en zelfs keyloggers en troep. Ik wil dus Windows XP herinstalleren. Deze heb ik gedownload en nadat ik de bestanden op CD heb gebrand leest mijn computer hem niet. Volgens mij staan de BIOS settings goed, maar dat weet ik niet zeker sinds ik alleen Delete kan drukken bji opstarten terwijl BIOS settings normaal F2 of F12 is. Nou was ik van plan de .iso file in Alochol120% of Deamon tools te openen en dan te branden maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee?

Is de cd-rom wel bootable?
Staat er een autorun in de root?

In windows verkenner kun je dat zien.
De file "Autorun" moet er staan.

Heb je bij het branden aangegeven dat je een bootable cd-rom wilde hebben?

Ik heb hetzelfde probleem, ik wil vanaf de Windows XP opstarten, maar hij geeft alleen niet aan om het via deze cd op te starten.

Ik heb de cd verkent, en er zat een autorun in.
Ik heb deze geopent en er stond:

[AutoRun]
open=setup.exe
icon=setup.exe,0

Is er iets fout met de instellingen van mijn computer, of met de autorun?

Met de instellingen van je pc , in de Bios moet je De DVD / CD speler als 1ste boot device zetten

In windows verkenner kun je dat zien.
De file "Autorun" moet er staan.

Heb je bij het branden aangegeven dat je een bootable cd-rom wilde hebben?

Ja, hij geeft

[AutoRun]
open=setup.exe
icon=setup.exe,0

in wordpad.

En voor de andere poster die zei over DVD en CD in 1 boot-dinges, ik weet niet hoe dat gaat, ik heb er echt geen verstand van en snap niet echt wat je bedoeld.

Nog steeds niet geluk.. En dat terwijl mijn andere windows dvd'tje wel automatisch gelezen wordt bij opstarten :eek:

meeste bootsettings kan je bendaeren door F2/F6/F8/F10/F11

anders kan je een opstartdiskkette maken , die zorgt er dan voor dat je computer opstart van je cd

Dus je gaat een illegale versie installeren?

het hoeft niet illegaal te zijn als er geen cracks en zo of het is aangepast. maar je moet wel een licentie hebben voor legaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan