mijn Windows XP loopt steeds vast via blauwscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

scudmissile

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
4
hallo mensen,

ik heb sinds een paar weken last van een probleem waar ik maar niet vanaf kom! dus probeer ik het maar via dit forum.

ik speel games zoals world of warcraft en iedere keer loopt het spel half vast en krijg ik strepen in mijn beeld. alsk het spel dan minimize is het weer voor even oke. maar af en toe loopt hij helemaal vast en krijg ik een blauw scherm met het volgende.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om verdere problemen te voorkomen.

dan is er een heel standaard verhaal dan onderaan krijg ik de errorcode: nu_mini.sys adress BA0DD36C base at BGF4D000

kan iemand mij hier mee verder helpen of enig idee waar het aan ligt??

met vriendelijke groeten
 
Het klinkt alsof je een driver update nodig hebt.
Download een nieuw driver op de website van jou graphic card maker.
 
@TS: kijk ook eens naar je temperaturen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@TS: kijk ook eens naar je temperaturen

zou je me ook even kunnen vertellen hoe dit te doen? want heb dit namelijk nog nooit gedaan..

ben in het bezit van een NVIDIA Geforce 8500 GT, het probleem ligt in iedergeval niet bij het updaten van mijn videocard drivers

met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Het tooltje voor de temperatuur kun je hier downloaden,is van Nvidia zelf, je hoeft alleen maar onderaan op accept te drukken en 't tooltje (Ntune) wordt gedownload.
Ben jouw probleem op verschillende fora tegengekomen en een veelvoorkomend verschijnsel is dat 't geheugen v.d. videokaart stuk is.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Het tooltje voor de temperatuur kun je hier downloaden,is van Nvidia zelf, je hoeft alleen maar onderaan op accept te drukken en 't tooltje (Ntune) wordt gedownload.
Ben jouw probleem op verschillende fora tegengekomen en een veelvoorkomend verschijnsel is dat 't geheugen v.d. videokaart stuk is.
Succes!

heb dit programma nu gedownload, maar heb nog steeds geen enkel idee hoe ik nu die temperaturen kan bekijken.. hoe dit te doen?

groetjess
 
Zelf heb ik 'n andere grafische kaart en dit progje is alleen voor Nvidia kaarten bedoeld,dus heb ik 't zelf niet kunnen uittesten en wil ik m'n huidg besturingssysteem niet onnodig in gevaar brengen door 't toch uit te proberen.Wellicht dat een ander ervaring met 't progje heeft,wat ik wel begrepen heb is dat je met dit progje de temp van je kaart kunt uitlezen en je kunt je kaart ermee overklocken.
Ik zou zeggen installeer het progje(maak van tevoren 'n herstelpunt) en kijk 's even hoe of wat.
Succes!
 
Hiermee kun je ook zien wat voor temps je hardware heeft:

http://www.cpuid.com/download/pcwizard/pcw2009_v1911.exe

Een praktisch programma vind ik zelf :thumb:

Dan heb je links een paar knoppies. Je klikt de ene met een temperatuur sensortje.
Vervolgens kijk je naar de ene waar staat GPU.

Zie je het NIET? Dan is er iets mis met je driver ;)

Wat voor besturingssysteem gebruik je btw?
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je links een paar knoppies. Je klikt de ene met een temperatuur sensortje.
Vervolgens kijk je naar de ene waar staat GPU.

Zie je het NIET? Dan is er iets mis met je driver ;)

Of je die wel of niet ziet heeft niks met je driver te maken...;)
 
neee.. ik bedoel als hij zijn gpu temp niet kan lezen.

Normaal staat er TEMP CPU: blabla
TEMP HD: bla bla

en als er niet staat:

TEMP GPU: bla bla
Dan betekent dat hij de videokaart niet herkent. Dus is er iets mis met de drivers ;)

Was bij mij laatst ook zo.

srry voor verkeerde uitleg :p
 
Nogmaals: Dat een programa als pcwizzard jou kaart of themps niet herkendt heeft niets te maken met het feit dat de drivers niet goed zijn...
 
Hoe kan het dan dat hij bij mij de gpu temp niet zag.
En nadat ik de CD erin heb gegooid en heb geïnstalleerd dat hij het dan wel zag?
 
omdat dan pas je kaart geinstalleerd is....

das een hele andere invalshoek....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan