Mijn wireless keyboard werkt niet meer na opstarten Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chicken georgee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Hallo, ik heb een probleempje met mijn draadloze toetsenbord (TB)van trust 16333. als vista volledig is opgestart reageren de letters en cijfers niet meer van het TB. zonder dat je drivers nodig hebt moet deze werken. de muis werkt wel naar behoren.
het toetsenbord werkt wel op het moment dat ik alle drivers voor de usb uit apparaatbeheer weghaal en pc opnieuw opstart. alleen zodra vista vindt dat er een driver nog niet geinstalleerd is. gaat hij deze uitvoeren en doet de TB het niet meer.
maar het vreemde is dat de media toetsen het wel doen (zoals rekenmachine, browers enz.)
op de site van trust staat alleen een driver om rechts onderin je scherm te kunnen zien of je caps-lock aanstaat, maar geen driver of zoiets.
zodra je gaat zoeken op windows update voor een driver kan de pc niets vinden.
dit is het tweede TB die het zelfde probleem heeft. ik heb vorige week een microsoft 1000 wireless TB gekocht en die had het zelfde probleem. omdat ik dacht dat het aan het toetsenbord lag, heb ik die weggedaan en van een compleet ander merk een gekocht.

wellicht is er iemand die dit probleem al eerder heeft gehad.
graag hoor ik jullie reacties.

Chiel

Mijn ervaring is dat de drivers die Windows Vista en Windows 7 automatisch laden niet altijd even goed werken. Beter is het om de drivers van de leverancier van de hardware te gebruiken. Als die niet te vinden zijn voor Vista, zoals in uw situatie, maar wel die voor XP, zou ik die van XP eens proberen. Ik heb zelfs meerdere keren gemerkt dat XP-drivers het perfect doen onder Windows 7 (Vista weet ik niet, want daar heb ik geen ervaring mee). Gegeven het probleem dat u heeft zou ik ook de drivers voor het moederbord van de leverancier downloaden en installeren.

Laatst bewerkt:
ik heb net op een lege HD windows Vista geinstalleerd en hierop werkt het draadloze TB wel gewoon. Ik mis dus op mijn huidige systeem usb (HID) drivers ofzo.....maar hoe ik die kan vervangen of vernieuwen, geen id.

Die HID-driver is een onderdeel van de driverset voor het moederbord.
Als u weet wat het merk en type van het moederbord is gaat u vervolgens naar de web site van de leverancier van dat type waar u dan zoekt naar de juiste moederborddriver (dat heet meestal de chipset of iets van die benaming). Die downloaden en installeren op de PC als windos gestart is. Niet windows automatisch de drivers laten opzoeken en installeren, maar zelf handmatig doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan