Mijne helpers wie kan dit probleem oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een suggestie:
Als je pc na alle handelingen weer schoon is, installeer dan SpywareBlaster.
Dat programma'tje voorkomt dat er troep op je pc komt.
Voordeel is dat het programma niet mee hoeft te draaien.[/url]

Dit waag ik te betwijfelen. Hóe dan moet het programma voorkomen dat je "besmet" raakt? Alleen residente programma's geven je een online bescherming. Niet residente programma's beschermen je alleen achteraf, als het leed is geschied en je "iets" hebt opgelopen.

Zou je uit willen leggen hoe dat programmaatje ons dan, zonder te "draaien", moet beschermen tegen het feit dat er optroep op de pc komt?
 
SpywareBlaster
Nog een krachtige tool voor de strijd tegen spyware. SpywareBlaster scant niet je PC en schoont deze ook niet op. Het voorkomt dat spyware wordt geïnstalleerd. Het programma doet dit door een "kill bit" te zetten voor spyware ActiveX controls zodat installatie van spyware ActiveX controls vanuit webpagina's wordt geblokkeerd. Z.g. vriendelijke ActiveX controls zullen gewoon worden toegelaten. Dus Internet Explorer zal geen spyware ActiveX controls meer downloaden en installeren. Ook reeds geïnstalleerde spyware ActiveX controls zullen worden geblokkeerd zodat deze niet meer kunnen worden geactiveerd en dat geldt ook voor spyware/tracking cookies.
Het programma heeft een database aan boord welke online kan worden geüpdate. Voor elk item in de database is extra informatie in te zien.
Met SpywareBlaster kan je ook een moment opname van je systeem maken welke je later, bij problemen, weer terug kan zetten. Een soort Systeem Herstel functie zoals bij Windows maar dan toegespitst op spyware en Browser Hijackers.
Als je toch een spyware infectie oploopt geeft het programma de veranderingen weer zodat je volledige controle hebt over wat je wel en niet terug zet als je een momentopname gaat terugzetten.
Dit programma hoeft niet te draaien op je systeem, je geeft gewoon aan wat wel en niet mag en het wordt geblokkeerd. Wel even werk om de honderden items door te ploegen uit de database maar dan heb je ook wel wat.....

Bron:http://www.cyghosoft.nl/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat die laatste regel betreft: gewoon de optie "enable all protection" aanvinken.
Het heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
 
SpywareBlaster
Nog een krachtige tool voor de strijd tegen spyware. SpywareBlaster scant niet je PC en schoont deze ook niet op. Het voorkomt dat spyware wordt geïnstalleerd. Het programma doet dit door een "kill bit" te zetten voor spyware ActiveX controls zodat installatie van spyware ActiveX controls vanuit webpagina's wordt geblokkeerd. Z.g. vriendelijke ActiveX controls zullen gewoon worden toegelaten. Dus Internet Explorer zal geen spyware ActiveX controls meer downloaden en installeren. Ook reeds geïnstalleerde spyware ActiveX controls zullen worden geblokkeerd zodat deze niet meer kunnen worden geactiveerd en dat geldt ook voor spyware/tracking cookies.
Het programma heeft een database aan boord welke online kan worden geüpdate. Voor elk item in de database is extra informatie in te zien.
Met SpywareBlaster kan je ook een moment opname van je systeem maken welke je later, bij problemen, weer terug kan zetten. Een soort Systeem Herstel functie zoals bij Windows maar dan toegespitst op spyware en Browser Hijackers.
Als je toch een spyware infectie oploopt geeft het programma de veranderingen weer zodat je volledige controle hebt over wat je wel en niet terug zet als je een momentopname gaat terugzetten.
Dit programma hoeft niet te draaien op je systeem, je geeft gewoon aan wat wel en niet mag en het wordt geblokkeerd. Wel even werk om de honderden items door te ploegen uit de database maar dan heb je ook wel wat.....

Bron:http://www.cyghosoft.nl/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat die laatste regel betreft: gewoon de optie "enable all protection" aanvinken.
Het heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.

Hier was ik dus al bang voor:
"Als je toch een spyware infectie oploopt geeft het programma de veranderingen weer zodat je volledige controle hebt over wat je wel en niet terug zet als je een momentopname gaat terugzetten."

en ook hiervoor:
Wel even werk om de honderden items door te ploegen uit de database maar dan heb je ook wel wat.....

Tel hierbij op dat er dagelijks net zoveel nieuwe bijkomen als waarvoor een remedie wordt geschreven.
Met name met die bovenste wordt m.i. door de makers aangegeven dat het geheel toch mogelijk wat lekken vertoont.

Nee, doe mij dan maar een residente, met de goedkope hoeveelheid RAM tegenwoordig, maakt een paar tientallen MB's ook weinig meer uit voor de snelheid van een systeem.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft het doorploegen van de database valt het werk wel mee, ik gaf al aan dat je "enable all protection" moet aanvinken.

Een kans op infectie loop je altijd, de infectie moet eerst bekend zijn voordat er een remedie tegen is.
De database wordt regelmatig bijgewerkt.

Ik heb er zelf goede ervaring mee,.... en nee, ik heb er geen aandelen in. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan