Millenium niet betrouwbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

cacciatore

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
24
Ik heb 5 jaar geleden een nieuwe PC gekocht met Windows Millenium € 1700,00 en ik had toen nog geen ADSL van Zonnet , maar de problemen kwamen toen ik ADSL van toen Zonnet aanschafte.
Mijn internet verbinding viel steeds weg en ik maar opbellen naar helpdeks { kost veel euro,s } en konden geen oplossing vinden , maar achteraf bleek het Windows Millenium te zijn die dat veroorzaakte .
Wat ik gedaan heb is een geripte versie van Windows XP pro geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Daarmee wil ik zeggen dat ik wel heel erg verzichtig ben met het aanschaffen van een nieuwe Windows zoals Vista want ik was toen met die Windows Millenium ook bedrogen worden terwijl die millenium puur geldklopperij was .
Als die mensen van Microsoft het hadden gehouden bij Windows 98 se en dan de sprong naar Windows XP hadden gedaan waren ze eerlijker geweest , nee wat doen die mensen terwijl Millenium pas uit was waren ze druk bezig met Windows XP.
 
millenium is inderdaad wil te rap ineengestoken
 
Dat ligt er maar aan...mijn dochter had een PB met ME en heeft er pakweg 5 jaar mee gewerkt en nog nooit één probleem gehad, sterker nog, heeft ME nooit hoeven te herinstalleren. Nu staat deze pc op de kamer van haar dochter en doet 't nóg steeds, voor spelletjes en zo. Toegegeven, het was een versie waar nooit echt alle problemen zijn uitgehaald omdat MS halverwege de release van ME met de ontwikkeling van XP is begonnen. (aanvulling, ik vind nog steeds Windows 98 se de beste versie tot nu toe)
 
Geplaatst door cacciatore
maar de problemen kwamen toen ik ADSL van toen Zonnet aanschafte.
Als je daarvoor een ADSL USB modem hebt gebruikt, is het niet zo vreemd dat je verbinding steeds wegviel.
Daar zou je met Windows 98 ook last van gehad hebben, omdat een internetverbinding met zo'n modem niet stabiel te krijgen is onder Windows 98 en ME.
Om die verbinding stabiel te krijgen had je niet op XP hoeven over te stappen.
Ik gebruik Windows 98 SE en had hetzelfde probleem, totdat ik het USB modem door een ethernetmodem met netwerkkaart had vervangen.
Sinds ik dat gedaan heb is de verbinding rotsvast.
Geplaatst door gezina
ik vind nog steeds Windows 98 se de beste versie tot nu toe
Daar ben ik het nog steeds van harte mee eens. :)

Guus.
 
ik heb windows xp pro.Nooit last van van me altijd.
 
Zoals Gezina al schrijft, ME is wel stabiel te krijgen....alleen omdat ME als eerste met WDM drivers ging werken was het een probleem de juiste drivers te vinden, de meeste fabrikanten hebben nooit de moeite genomen om goede drivers te maken.
Ook hier staat een pc van zo'n 6 jaar oud, met nog steeds de eerste ME installatie, draait altijd, zelfs nooit een blauw scherm. Kortom als je een beetje moeite deed en de fabrikant van je hardware was bereid wat tijd in het ontwikkelen van drivers te steken dan kon je met ME prima uit de voeten.
 
USB modem oorzaakte het probleem

Geplaatst door gezina
Dat ligt er maar aan...mijn dochter had een PB met ME en heeft er pakweg 5 jaar mee gewerkt en nog nooit één probleem gehad, sterker nog, heeft ME nooit hoeven te herinstalleren. Nu staat deze pc op de kamer van haar dochter en doet 't nóg steeds, voor spelletjes en zo. Toegegeven, het was een versie waar nooit echt alle problemen zijn uitgehaald omdat MS halverwege de release van ME met de ontwikkeling van XP is begonnen. (aanvulling, ik vind nog steeds Windows 98 se de beste versie tot nu toe)

Jouw verhaal vond ik wel interresant met dat ethernetmodem.
Ik heb inerdaad de overstap gedaan van Millenium naar XP maar heb tegelijkertijd ook mijn USB modem vervangen naar een ethernetmodem.
Dus dacht ik dat mijn probleem met ADSL kwam door Windows Millenium , maar dan is het toch dat USB modem geweest die de storing veroorzaakte { het steeds wegvallen van internet }
Nog bedankt voor je reactie >
 
Hier werkt ME ook prima. Maestro heeft gelijk.
Als je in de data base van Microsoft kijkt is het toch XP dat de meeste patches nodig had, of niet?
Bovendien, als XP zo super betrouwbaar was dan hadden top bedrijven en/of banken dat ook gebruikt. Dat deden ze niet, ze draaien op Windows 2000.
 
@ cacciatore, wat betreft dat verhaal over die USB-modem versus Ethernet-modem even een correctie, dat moet natuurlijk van Guus abc zijn. :)
 
ja,windows me vind ik een ramp,zelfs instabieler dan zijn voorganger win 98 se,overigens vind ik windows xp zeer goed,dat is dan ook gebaseerd op win nt en 2000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan