MIME conent in ontvangen mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyecatcher12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Wanneer ik mail binnen krijg via een invulformulier op mijn website krijg ik een deel extra informatie meegestuurd. Het ziet er zo uit:

Content-Type: multipart/mixed; boundary="b9bda70842397e8637594fd2c1750c30"
X-Mailer: PHP v4.4.7
X-Antivirus: avast! (VPS 140121-0, 21-01-2014), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean

This is a multi-part message in MIME format.

--b9bda70842397e8637594fd2c1750c30
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Naam : x
Geboortedatum : x
Adres : x
Huisnummer : x
Postcode : x
Telefoon : x
E-mail : x

--b9bda70842397e8637594fd2c1750c30--

Vroeger kreeg ik alleen het Naam, geboortedatum etc. deel te zien. Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Ik gebruik Outlook 2013. Alvast bedankt.

Ga je eens afvragen wat AVAST doet in dit verhaal:
Staat die op je (mail-)hosting? Of op jouw pc?

Ik zou vermoeden dat AVAST er iets mee te maken heeft.

Tijs.

Dag Tijs,

Dank voor je reactie. Heb ik ook aan gedacht. Wanneer ik avast uitzet verdwijnen alleen de regels:

X-Antivirus: avast! (VPS 140121-0, 21-01-2014), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean
De rest blijft gewoon staan.

Is er misschien iemand die wat weet over invoegtoepassingen? Misschien dat het daar aan ligt.

Laatst bewerkt:
Dan kan ik alleen nog denken aan de optie dat je allen Text only berichten wilt zien, en omdat je mailformulier niet (ook) een Text-only versie van de inhoud meestuurt ziet het er zo uit.

Oftewel, anders gesteld: Ik krijg het idee dat HTML mail niet als zodanig gelezen kan worden omdat je het lezen ervan uitgeschakeld hebt (dus naar Text only of evt. RTF).

EDIT, toevoeging: Mogelijk had JUIST het in Text only goed getoond moeten worden, omdat het MIME type van de echte content text/plain vermeld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Interessante optie: deze, oftewel: Reset de Internet Explorer instellingen. Dat werkt natuurlijk alleen als Outlook 2013 Internet Explorer als renderer gebruikt voor HTML-opgemaakte mail.

Verder de opmerkingen/"solutions" in deze discussiedraad waar zowel anti-virus componenten als het afzende mailsysteem (of de door het afzende mailsysteem gebruikte mail-account, bijv. die van GMail) de schuld krijgen.

De Text-only bekijk-optie lijkt er in ieder geval niets mee te maken te hebben, zo lijkt het nu. Zie ook wat ik daarover zo snel nog even toevoegde in mijn vorige posting.
Wil je toch de text-only optie afzetten, kijk of in Outlook 2013 hetzelfde werkt als in Outlook 2010: Bestand tabblad -> Opties -> E-mailbeveiliging -> Uitvinken: Alle standaardberichten als tekst zonder opmaak lezen.
Overigens verwacht ik dat die optie bij jou niet eens aangevinkt staat, nu.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan