• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Min-functie en voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn156

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
38
Ik heb de volgende formulie gebruikt in een tabel:

=MIN($I95*F$17;$I95*F$17*(1-$J$9)+$I$9;$I95*F$17*(1-$J$12)+$I$12;$I95*F$17*(1-$J$9-$J$12)+$I$9+$I$12)

In de tabel komen verschillende waardes: getal 1, getal 2 of getal 3 uit de min formule. Is het nu mogelijk om een voorwaardelijke functie te maken waarbij geselecteerd wordt op getal 1, getal 2 of getal 3? Wat concreet inhoudt dat waardes vanuit getal 1 een rode kleur krijgen, waardes uit getal 2 geel en waardes uit getal 3 groen.
 
Probeer eens het volgende, in de veronderstelling dat we de V.O. willen toepassen op cel A1.
>> voorwaardelijke opmaak >> voorwaarde 1 >> formule is >> =A1=$I95*F$17 >> format >> rood
voorwaarde 2 >> formule is >> =A1=$I95*F$17*(1-$J$9)+$I$9;$I95*F$17*(1-$J$12)+$I$12 >> format >> geel
voorwaarde 3 >> enzovoort
 
Geprobeerd

Ik snap het nog niet... verkeerde invoer?? Zie bijlage
 

Bijlagen

  • VoorbeeldVO.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 25
Je moet in V.O. kiezen voor "formula is", niet voor "cell value is".
Wel merk ik op dat er in je "min(etc..) formule niet 3 maar 4 keuzemogelijkheden zijn. Vermits je Excel 2007 gebruikt mag hett geen probleem zijn om meer dan 3 V.O.'s toe te passen.
In de bijlage is V.O. toegepast op de range E17:H24.
 

Bijlagen

  • VoorwOpmaak.xls
    30 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan