Min mappen beveiligen met een programma..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Postribe

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo iedereen ik had een vraag hoe kan ik mijn in schijf D: beveiligen dat niemand aan kan zonder paswoord in te geven....

ik en mijn vader gebruiken zelfde computer maar ik had de D schijf willen beveiligen dat mijn vader aan sommige documenten niet kan aan komen zijn voor de studies enzo..

mijn computer draaiet nu via c:/ schijf...

wat kan ik doen of waar kan ik een programma maken voor de mappen te beveiligen..

zonder een nieuwe windows gebruiker te maken..

dank u vriendelijk

welke windows versie gebruik jij??

Mappen en bestanden beveiligen kan, inderdaad, met hulp van buiten: externe software die een slot zet op wat jou toebehoort. Maar het kan ook in Windows XP zelf. Voorwaarde is dat de harde schijf is geformatteerd met het bestandssysteem ntfs.

Je kunt bestanden in een map plaatsen en vervolgens die map comprimeren (in principe bedoeld voor bestanden die je niet zo vaak gebruikt). Klik daartoe met de rechtermuisknop op de betreffende map en klik via 'Kopiëren naar' op 'Gecomprimeerde map'. Windows produceert dan een gecomprimeerde kopie van jouw map, waarvan je de inhoud overigens wel gewoon via de verkenner kunt bekijken. Om deze map te beveiligen met een wachtwoord, selecteer je hem en ga je in het menu via Bestand naar 'Wachtwoord toevoegen'. Leg een wachtwoord vast en druk op OK.

Je kunt in Windows XP ook een map als 'privé' markeren. Op die manier voorkom je dat iedere gebruiker van dezelfde computer in jouw mappen kan neuzen. Alleen door in te loggen met jouw gebruikersaccount, kun je deze mappen dan nog bereiken. Selecteer de map die je wilt afschermen, klik er met de rechtermuisknop op en selecteer Eigenschappen. Vink op het tabblad Delen de optie 'van deze map een persoonlijke map maken' aan. Deze oplossing werkt natuurlijk alleen als aan jouw gebruikersaccount een wachtwoord verbonden is.

Hang- en sluitwerk van buiten is er in vele soorten en maten. Voorbeelden zijn My Private Files (Acrom Corporation), Folder Lock (New Softwares) en Lock it and Protect Pro (Sane Group).

(met dank aan ZDnet)

Laatst bewerkt:
Wat je wellicht ook kan proberen is Microsofts "My Private Folder" (als je dat nog kan krijgen).

Deze vraag hoort overigens niet in het Programmeren forum thuis, dus gaat 'ie naar Software > Overig.

Laatst bewerkt:
Gratis
Microsoft have released Private Folder 1.0,

which lets you have a folder called ‘My Private Folder’ which you can password protect.pvtfolder
Microsoft Private Folder 1.0 is a useful tool for you to protect your private data when your friends, colleagues, kids or other people share
your PC or account. With this tool, you will get one password protected folder called ‘My Private Folder’ in your account to save your personal files.

(However this requires a “Genuine” :confused: version of Windows-As most free Microsoft software requires now days.)
:)

Hier is nog een Upload van dit progje te vinden er is nm. niets mis mee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan