• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost min max in verschillende rijen vinden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Desje58/

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2024
Ik zou graag de min en max waarden weten van verschillende rijen.Zie mijn opgeslagen bestand.
ik zou willen de min en max weten van de verschillende producten van de verschillende winkels.
Ik wil dus van de B,D,F,H,J,L en N rij dit willen weten zonder de nevengelegen rijen mee in de formule op te nemen.
Is dit wel mogelijk en zo ja hoe moet dit gebeuren?
Het gaat in mijn bestand om fictieve winkels.

Bijlagen

In P4 resp. Q4, doortrekken naar beneden:
Code:
=MIN(B4;D4;F4;H4;J4;L4;N4)
=MAX(B4;D4;F4;H4;J4;L4;N4)

zo? Of denk ik te makkelijk?

=MAX(B4:B32;D4:D32;F4:F32;H4:H32;J4:J32)

Je haalt kolommen en rijden door elkaar denk ik?
Een rij is horizontaal, een kolom verticaal

Je wil van KOLOM B,D,F etc de MAX en MIN waarde weten.

Ik heb onder alle kolommen de MIN en MAX waarde laten zoeken en met een voorwaardelijke opmaak de hoogste en laagste cel laten kleuren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je haalt kolommen en rijden door elkaar denk ik?
Een rij is horizontaal, een kolom verticaal

Je wil van KOLOM B,D,F etc de MAX en MIN waarde weten.

Ik heb onder alle kolommen de MIN en MAX waarde laten zoeken en met een voorwaardelijke opmaak de hoogste en laagste cel laten kleuren.
Is niet dat ik wil is wel van iedere rij het grootste en kleinste euro per kilogram dat ik wil zonder de euro dat het gekost heeft mee te doen tellen

Is niet dat ik wil is wel van iedere rij het grootste en kleinste euro per kilogram dat ik wil zonder de euro dat het gekost heeft mee te doen tellen
deze snap ik niet zo best zonder punten en komma's.

Check onderstaande file SVP. in Groen de hoogste waarde per kolom, in rood de laagste.

Bijlagen

deze snap ik niet zo best zonder punten en komma's.
alleen de max en min van euro per kilo van rij b4 zonder de euros van hoeveel het gekost heeft mee te nemen.
alleen b4 d4 f4 h4 j4 l4 n4 en daarna hetzelfde voor de andere rijen 5 6 7 to 32

Verwijder vooral de samengevoegde cellen.

Code:
=MINIFS(B4:O4;$B$3:$O$3;"€/kg")
=MAXIFS(B4:O4;$B$3:$O$3;"€/kg")
Dit zijn 2 alternatieve functies voor de optelling (evt vertalen)

Ik heb een nieuw werkblad aangemaakt maar hoe komt het dat als ik mijnformules instel de cellen allemaal rood of groen kleuren

Graag een excel bestandje hier plaatsen met dit werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan