Minder downloads dan met torrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Ik gebruik nu Newsleecher om te downloaden, ik zoek dan via FTD een programma
(hier geeft hij heel weinig aan) zoek ik bijvoorbeeld op Billy Joel (dat is een artiest)
dan vind hij maar 1 file... en als ik bij torrents zoek, dan vind hij er 100en...
ik ben ook lid van Eweka..
ik snap nog weinig van het zoek / downloaden...

en pls stuur mij niet door naar binaries4all. die heb ik al 10 keer door gelezen

ik ga bij FTD naar NZB dan stuur hij me naar een site, en daar accepteer ik alles en download ik alles,
maar ik vind voor een betaalde nieuw server dat ik weinig kan downloaden en dat er maar weinig opties zijn, ik hoor altijd, Ik wil nooit meer van nieuwgroepen af... ik gebruik het nog geen maand, en zit er sterk over te denken weer torrents te gaan downloaden.

kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe, ALS ik wat fout doe?
Of moet ik omdat ik nu lid ben van eweka ergens op registreren op FTD, of via iets anders zoeken?

of je combineert beide manieren.

In dit geval download je met torrents, maar bijvoorbeeld bekendere dingen die vaak gepost worden, bijvoorbeeld afleveringen van bepaalde series, kun je dan mooi nieuwsgroepen gebruiken: max. snelheid, en je hoeft niet te uploaden.

Als je een beginnend gebruiker bent, hoezo ga je dan meteen betalende programma's nemen? was het niet beter om eerst even te kijken of het iets is, bijvoorbeeld met Grabit?

Ik weet niet wat en of je wel iets je fout doet eerlijk gezegd ! Ik krijg wel hits op FTD onder Billy Joel.
Verder ben ik niet kapot van FTD en gebruik diverse NZB sites die veel sneller zijn en naar mijn idee ook een groter aanbod hebben.
Links mag ik niet geven i.v.m. de huisregels.

Laatst bewerkt:
je doet niks fout
maar torrent en newsgroepen zijn 2 totaal verschillende dingen :thumb:

je doet niks fout
maar torrent en newsgroepen zijn 2 totaal verschillende dingen :thumb:

Ja, ook dat. Nieuwsgroepen richten zich naar mijn idee meer op Films, Games en Software ook al is er muziek te vinden. Ik zou in ieder geval nooit meer iets ander willen. Ik haal makkelijk snelheden van 2200 - 2400 Kb/s en doe zo maar een half uurtje over een film van 4.7 GB. Is me met torrents nog nooit gelukt en zal nooit lukken ook.

Laatst bewerkt:
ik vin heel weinig, en de nieuwste spellen die ik KAN downloaden zijn Quake 4 Die het niet doet, en Quake 3..
verder zie ik er nik bij staan dat nieuwer is :S

volgens mij staan mijn instellingen niet goed ofzo?
moet ik op FTD ook mijn Eweka gebruikers gegevens op geven? om een grotere lijst te krijgen?

Zoals eerder gezegd kan je beter naar sites gaan maar dat is mijn mening.
Ik heb nog nooit mee gemaakt dat er iets niet werkte tot op heden en gebruik het al een hele tijd.
En nee, op FTD hoef je geen gegevens in te vullen maar update je wel de lijst voordat je gaat zoeken?

ik moet volgens binaries4all telkens om nieuwe PAR2 files vragen, en om dat nu voor iedere download weer te moeten doen heb ik geen zin aan.

Ik heb vroeger ook al geprobeerd met ftd en nzb te downloaden en ook grabit en newsleecher,
maar dit ging echt niet, ik zou het wel graag kunnen... Want op internet vind je wel tutorials ma daar heb ik ni vel aan want die vindt ik te ingewikkeld, momenteel download ik met torrents => super traag...(µtorrent en limewire) en rapidshare (premium-account) snel...

iemand die hulp en uitleg geeft?

dank bij voorbaat!

ik moet volgens binaries4all telkens om nieuwe PAR2 files vragen, en om dat nu voor iedere download weer te moeten doen heb ik geen zin aan.
Hoef je niet om te vragen, deze worden er vrijwel altijd bij gedaan. Je ziet het ook in de collection als je de NZB wilt maken.

Wanneer heb je FTD geïnstalleerd? Kan zijn dat je post-database niet zover teruggaat.

met Quickpar gaf hij aan dat hij ongeveer 2180 Blocks mist...
en bij veel meer downloads deed hij dit al...
is er iemand met heeel veeel verstand van downloaden via nieuwsgroepen?
misschien een aanwinst voor dit form..
uitleggen hoe downloaden met usenet werkt alleen dan voor nuwbies :P
KORT en SIMPEL .. :)

Rare vraag van jou hoor want je wil zelf al geen site van Binairies4all lezen of in iedere geval mogen we er niet naat verwijzen voor je en dat terwijl het daar echt super simpel uitgelegd staat met alles wat je wil weten. Zo moeilijk is het niet. Neem bijvoorbeeld Grabit waar ik mee werk. Ik ga naar een NZB Site en kijk wat ik wil. Ik haal de NZB binnen en open deze in Grabit. Deze haalt hem binnen, pakt hem uit en repareert hem en ik ben klaar om te branden.
Meer is het niet !!
Met FTD precies hetzelfde. Je opent hem en update eerst de lijst ( heb je dat al gedaan) dan zoek je wat je wil en haalt de NZB binnen en opent hem met Grabit en deze haalt hem binnen pakt hem uit en repareert het en klaar ben je om te branden.

Sorry, ik kan het niet moeilijker maken. Zo simpel is het !!

ik heb het gedaan zoals het op die site stond, en dan krijg ik dit.

Heb je in FTD ook aangegeven in het configuratiescherm, dat je post wilt zijn van bijvoorbeeld 175 dagen oud? (Eweka heeft een retentie van 170 dagen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan