• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

minder Macro`s

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Ik had eerst een bestand met voor iedere klant een appartblad,dat werd te groot en is ook niet nodig dacht ik, maar nu ben ik genoodzaakt om voor iedere klant een Macro te maken of kunnen die Macro`s eenvoudiger.

Gr, Justes

Bijlagen

Over welke code en welk tabblad gaat het?

Hallo Wiggi,

Op het actieblad staan van af regel 31 de namen deb.nummers en volgnummers, die moeten dus met een klik op de groene knoppen op hun juiste bestemming geplaatst worden, dat betekent 131 marcro`s.
Mijn vraag is kunnen de macro`s (invullen) eenvoudiger.

Gr Justes

Dit

Code:
Sub overbrengen()
    Dim klant As Range
    On Error Resume Next
    Application.DisplayAlerts = False
    klant = Application.InputBox("Klik op de cel met de gewenste klant.", Type:=8)
    On Error GoTo 0
    Application.DisplayAlerts = True
    If Not klant Is Nothing Then
        Range("B4") = klant.Value
        Range("E3") = klant.Offset(, 2).Value
        Range("E4") = klant.Offset(, 3).Value
    End If
End Sub

zet de 3 dingen over. Je moet een cel aanklikken.

Wigi

Hallo Wigi,

Als het zo kan dan is het prima, maar ik heb de code in een module geplaatst Macro toegewezen aan een knop als ik daar op klik komt het invoer scherm wel maar het klikken op een klant naam geeft geen resultaat.

Gr Justes

Hallo Wigi,

Als het zo kan dan is het prima, maar ik heb de code in een module geplaatst Macro toegewezen aan een knop als ik daar op klik komt het invoer scherm wel maar het klikken op een klant naam geeft geen resultaat.

Gr Justes

****, vrij vaak voorkomend irritant foutje.

Code:
[B]Set [/B]klant = Application.InputBox("Klik op de cel met de gewenste klant.", Type:=8)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan