minder ram beschikbaar volgens windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Dag mensen, moet ik me zorgen maken of niet is de vraag?

Dit is windows 8.1 64 bit

Ik heb 6 gb ram in men laptop.
Onderstaande zie ik bij: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem

Voorheen was er altijd 5,88 gb beschikbaar van de 6 gb
Nu staat er daar opeens:
4,39 gb beschikbaar van de 6 gb

Ik heb geen virtual machines ofzo, ook geen andere nare dingen geinstalleerd.

Weet iemand hoe dit kan?

Word in de bios de volle set ram herkend? Als dat ook zo naar doet daar dan suggesteer ik dat je even uw ram re-seat

Heb eens goed rondgekeken in bios en daar staat nog altijd 6 GB ram(6144 mb)

Dus ligt het aan windows. En niet hardwarematig.

Mik Zjegger hoe moet ik dat doen op windows 8.1?

Want sinds windows 8 vind ik dat niet meer. Ik denk dat het ook niet meer zonder een extern programma uit te lezen valt.

Laatst bewerkt:
Oeps, zelf heb ik Win 8.1 niet dus ik weet het niet echt, maar je zal zeker antwoord van een andere member krijgen hierover.

:thumb: Zoals gewoonlijk negeert MS de voorkeuren van zijn gebruikers, daarom heb ik nog steeds Win 7.

Laatst bewerkt:
Dat tooltje wilt niet werken bij mij.

Heb al geprobeerd om te starten als admin en werkte nog steeds niet.

Ik druk op Run the Assessment, dan verschijnt er nog minder dan een seconde een schermpje en dan is het weer weg. Heb het wel kunnen lezen achter 15 keer erop te klikken maar zou normaal toch moeten blijven dat schermpje it will takes 5 minutes en bla bla bla?

Ik zie ook geen resultaten dus...

De prestatie-index is zo wie zo een relatief, niets zeggende classificatie die weinig toevoegt aan de gebruikservaring van een systeem.

Rechtermuisknop op de Taakbalk –> Taakbeheer starten –> tabblad prestaties –> linksonder op de knop broncontrole openen klikken.
Zowel bij Windows 7 als 8 en Windows 10 controleert u op deze manier hoeveel intern geheugen (RAM) uw computer heeft.
In een oogopslag controleert u tevens hoeveel intern geheugen uw computer gebruikt en waarvoor.

http://i.imgur.com/LZckfhy.png

Is me toch gelukt na het even te proberen en mijn laptop te herstarten.

@ Scrapheap ik zie al het probleem, alleen weet ik niet hoe ik het oplos(hardware gebruikt het ram maar ik heb geen enkele instelling aangepast):
timothy.PNG

Of ik heb een instelling aangepast maar zou niet meer weten hoe of wanneer.

Laatst bewerkt:
Kijk eens in Taakbeheer onder processen welke er veel geheugen vreten..?
Bij mij bijv. gebruikt Firefox 454 Mb geheugen met 10 tabbladen open en 4 add-ons geladen...

Dit is opgelost, heb een fix gevonden voor het probleem(en voorlopig werkt het).

Ik ben naar msconfig ==> computer opstarten ==> geavanceerde opties... gegaan.
Daar de vinkjes bij processor en maximaal geheugen afgevinkt.
Dan computer opnieuw opgestart.

En nu zie ik weer 5,88 gb van de 6 gb beschikbaar
ook bij broncontrole is 1644 mb gereserveerd voor hardware naar 118 mb gereserveerd voor hardware gegaan.

Dus nu is het opgelost, ik hoop definitief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan