Minder RAM in laptop dan op verpakking staat, Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDCMrT

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Vandaag dan eindelijk mijn Acer Aspire Timeline 4810 binnen.

Na het uitpakken van de sealzak en het beschermende karton om de officiële doos meteen aan de buitenkant gekeken naar de hardwarespecificaties (speciaal voor het geval er iets niet klopte), en dit zag er goed uit.

Op de verpakking staat echter 4 GB MB-RAM, dit staat ook in de hardwarespecificaties bij de webshop waar ik de laptop heb aangeschaft en op meedere websites.

Na mijn laptop eenmaal opgestart te hebben zie ik tot mijn schrik dat er maar 2 GB MB-RAM daadwerkelijk in blijkt te zitten.
Dit zou dus inhouden dat er vanaf de FABRIKANT al een fout gemaakt moet zijn !!!
Laptop kwam nieuw in doos met alle seals en stickers nog opgeplakt en is naar mijn mening/idee dus niet gebruikt.

Zijn er meer mensen die dit met een timeline 4810(TG-944G32MN) hebben meegemaakt, of met een andere Acer.
Daarnaast, kan ik van de webshop EISEN dat zij mij apart 2 gig RAM toesturen ?? Ik heb geen zin de hele HD weer leeg te trekken en de laptop waar ik 4 dagen op heb gewacht weer helemaal retour te sturen.
Wat zijn mijn rechten op dit gebied ???

Bij voorbaat dank.

ga naar www.tweakers.net geef een bad rewieuw over de site stuur je laptop terug vraag een refund en koop in een vertrouwde winkel een ander laptop ookal heb je geen zin om je laptop terug te stuuren doe het echt door dit soort luiheid maak ik ook altijd domme fouten

ga naar www.tweakers.net geef een bad rewieuw over de site stuur je laptop terug vraag een refund en koop in een vertrouwde winkel een ander laptop ookal heb je geen zin om je laptop terug te stuuren doe het echt door dit soort luiheid maak ik ook altijd domme fouten

Oke als eerste bedankt voor je reactie, al snap ik die niet helemaal.

De zaak zelf heeft helemaal NIETS met de laptop gedaan, alle stickers en seals vanuit de fabriek zaten nog op de laptop. Waarom moet ik voor een fabrieksfout dan 4launch een slechte review geven ?

Op tweakers heb ik JUIST gekeken VOOR de aanschaf van mijn laptop, en heb toen besloten aan te schaffen, dit soort dingen heb ik echter ook niet op tweakers gelezen.

In de aanschafprijs van deze laptop zat een verschil van € 230,- met andere webshops, en ik wil juist DEZE laptop vanwege de prestaties en de accuduur.

Het is inderdaad misschien beter om een nieuwe laptop te laten komen, maar ik vind je antwoord een beetje vaag en omslachtig.

Toch bedankt.

Sowieso contact opnemen met 4Launch. je hebt een overeekomst met hun en zij zullen het voor je moeten oplossen (het maakt dus niet uit of de doos gesealed is af fabriek.)

Vraag hun wat de mogelijkheden zijn.
Ik weet namelijk niet hoe het bij Acer zit maar er zijn merken waarbij hardware vervanging alleen door opgeleid personeel mag en je anders je garantie kwijt bent .

Bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee.

Ik ga zoiezo contact met 4launch opnemen, alleen ze beginnen vandaag pas om 1 uur.

Het k*tte is dat ik nu met Vista werk en 2 Gig ram dus 1 grote ramp is. Ik weet nu niet wat verstandiger is om te doen.
- Een splinternieuwe laptop laten komen.
- (Als het mogelijk is) Zelf de ram erin zetten.

Ik heb net nog even gekeken en het lijkt er gewoon op dat er een complete 2 gig module mist (zitten kleine gaatjes bij de RAM-modules waar je doorheen kunt kijken).

Om 1 uur neem ik even contact op en laat hier nog even weten wat hun antwoord/oplossing is.

Update

Nou bij deze een update over de gang van zaken.

Ik heb gistermiddag gebeld met de helpdesk van 4launch. Hier blijkt vervolgens dat 4launch zelf helemaal geen reparaties uitvoert en dit door een speciale afdeling van Acer gebeurd.

Zelf heb ik nu heel erg het idee dat de laptop al gebruikt is. Er stak een lipje van de seal van de HD uit toen ik de laptop kreeg en later bleek er ook nog eens 2 Gig RAM te weinig in te zitten.

Via de helpdesk van 4launch te horen gekregen dat ze hem na kunnen gaan kijken bij Acer en dat houdt dus in dat ik de laptop ongeveer 2 WEKEN kwijt ben.
Hier ben ik NIET mee akkoord gegaan omdat ik de laptop voor school en werk nodig heb.
4launch gaat nu een passende oplossing zoeken en ik krijg maandag meer info.

Nu zat ik zelf vandaag nog even te denken, maar volgens de juridische weg heeft 4launch een wanprestatie geleverd door een product dat niet aan de vastgestelde hardware instellingen voldoet te leveren.

Mijn vraag is of ik nu kan EISEN dat 4launch mij een splinternieuwe laptop toestuurt vanwege het leveren van een wanprestatie.

Ik vertrouw die reparatieafdeling van Acer voor geen meter, omdat ik heel sterk het idee krijg dat de laptop die ik nu in gebruik heb al een keer gerepareerd is (nieuwe harde schijf) en dat de vorige eigenaar er gewoon 2 gig MB-RAM uit gejat heeft zonder dat Acer hier naar gekeken heeft of erger het gewoon NIET gezien heeft.

Eisen is een groot woord ik dacht niet dat dat een "Recht" is. Proberen is altijd mogelijk. Maar volgens mij (ik ben geen jurist) kun je alleen overgaan tot ontbinden van de overeenkomst, jij je geld, zij de laptop weer terug... maar dat is niet wat je wil. Misschien is het een pressie middel voor een vervangende door aan te geven dat je een vervangende wil of de overeenkomst ontbonden wil hebben. Maar ja dat kan dus verkeerd uitpakken.

Daarom wil ik ook voorzichtig zijn. en bijkomend feit is inderdaad dat ik niet van de laptop af wil, maar juist dezelfde laptop ZONDER dit gezeur wil hebben.

Ik laat bij een reactie van 4launch even weten wat ik ga doen, ze klonken in iedergeval niet onaardig en de persoon van de helpdesk probeerde echt om mij goed te helpen (dit heb ik al vaak anders meegemaakt).
Ik vind het ook ***lig voor 4launch omdat deze helemaal geen invloed/partij hebben in het probleem met mijn laptop. Acer heeft lopen klooien met de hardware en hier is 4launch nu de dupe van.
Erg jammer, ik had toch een ander beeld bij NIEUWE laptop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan