Minecraft error: Java virtual machine launcher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minime98

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo,

Ik heb Minecraft gedownload op mijn computer, maar toen ik het wilde spelen kreeg ik een error: "Could not create the Java virtual machine".
Ik heb een aantal manieren toegepast om Minecraft te kunnen spelen, maar later kreeg ik er nog een error bij: "A fatal exception has occurred, program will exit".

Nadat je op het icoontje Minecraft heb geklikt, komt er een blokje met als titel: "Java virtual machine launcher", en in het blokje zelf:
"Could not create the Java Virtual Machine"
"A fatal exception has occurred, program will exit"
Links van deze tekst staat een kruis.

Kan iemand mij helpen met dit probleem op te lossen, want ik wil graag Minecraft kunnen spelen.

Alvast bedankt,

Minime98

Zoals je misschien weet wordt java in een virtual machine uitgevoerd.

Java is een populaire programmeertaal waar onder andere Minecraft in geschreven is.
Het grote voordeel van java is dat het op elk systeem werkt en dat er dus geen aparte versie van een programma hoeft te worden geschreven.
Op elk systeem werkt java, omdat het door de virtual machine wordt gelezen die het programma omzet in de machinecode voor het systeem dat er wordt gebruikt.
Het is dus belangrijk dat er op je systeem (Windows, Apple, Linux) de java virtual machine is geinstalleerd (afgekort: JVM)
De virtual machina is een programma dat de java programma's zoals Minecraft leest. Je moet dus in elk geval JVM op je computer hebben.
Deze kun je hier downloaden:
http://www.java.com/nl/download/
Eigenlijk vind ik dat elke computer dit erop moet hebben staan, gewoon omdat het super belangrijk is!
Ik denk dus dat je geen JVM hebt geinstalleerd op je pc, en dat daardoor Minecraft dus niet werkt (niet gelezen kan worden)

Ook zou ik zorgen dat je minecraft van een betrouwbare bron downloadt. En dat je zeker weet dat je een werkende Minecraft hebt. Er zijn namelijk veel (illegale) nep Minecrafts, die soms zelfs virussen kunnen bevatten, of gewoon verouderd zijn.
Je kunt eventuul Minecraft ook opnieuw op je pc zetten.

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik heb java al op mijn computer staan, ik heb hem nu ook opnieuw gedownload, maar Minecraft doet het nog steeds niet.
Ik geloof dat ik Minecraft wel van een betrouwbare site gedownload heb, namelijk van: http://nl.softonic.com/.
Ik heb Minecraft ook al van een aantal verschillende sites gedownload, maar elke keer krijg ik dezelfde error.
Heb je misschien nog een andere oplossing.

Minime98

Hallo

Knipsel 4.PNG

Is dit de errorlog? (klik op het plaatje om het goed te zien)

Minime98

Ow die!
meestal is het een andere en veel uigebreideren.
hij doet het wel maar je moet het een paar keer starten, dat kan drie of 30 keer zijn.

Mcfreak,

Ik heb het nu zo'n 60 keer geprobeerd, maar hij start nog steeds niet. Heb je misschien nog een andere oplossing?

Minime98

Ja, vier:

1. Installeer java opnieuw (probeer java 7)

2. (Ervan uitgaande dat je Windows 7 hebt)
Ga naar start en typ %APPDATA% en enter
Je krijgt een aantal mappen te zien, een daarvan (meestal de bovenste) heet .minecraft
Verwijder dat mapje en start minecraft opnieuw.

3. Koop legaal minecraft

4. Probeer het nog vaker

MCfreak

Java heb ik al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd en dat werkte niet.
Als ik %APPDATA% intypte kreeg ik alleen het mapje Roaming en als ik daar op klikte kreeg ik een aantal mappen, maar geen Minecraft.
Eigenlijk was ik niet van plan om Minecraft te kopen, want het is best duur en misschien krijg ik dan nog steeds dezelfde error.
En ik heb het nu al 100 keer geprobeerd, maar Minecraft start nog steeds niet.

Minime98

ik heb nu geen idee eigenlijk....
hier is mijn .minecraft (wel uitpakken en in roaming slepen):
LINK!
zeg even als je het getest hebt, dan kan ik het van mn server halen.

EDIT: oeps, nu ik in de serverlog kijk zie ik dat er een 404 error is, link aangepast

Laatst bewerkt:
Hallo Mcfreak,

Ik heb jouw mapje in Roaming gezet, maar in dat mapje staan ook weer andere mappen, wat moet ik nou precies aanklikken om misschien minecraft te kunnen spelen?

Minime98

Ik mag van helpmij jou geen gecrackte launcher geven, je moet het dus met diegenen die je al hebt doen doen.
Verwijder in roaming dat mapje .minecraft en sleep die van mij weer in roaming, herplaatsen dus eigenlijk.
Probeer hem dan te starten met je eigen launcher, kijk of dat werkt.
Ik zoek nog wel even wat over je error, probeer eerst dit maar te doen.

Moet ik nu jouw link opnieuw downloaden.
En waar moet ik nou precies op klikken.

snap het niet meer.

Ik heb het nu heel druk met school, veel projecten.
ik probeer zsm weer te reageren, maar het kan even duren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan