Minecraft Meer fps op linux dan op windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
259
Hallo,
Ik heb Kubuntu 14.04 LTS en daar staat minecraft 1.8 op.
dank zij die update ben ik achter het verschil van drivers tussen windows en linux gekomen.
Linux gebruikt een Intel MESA SandyBridge Open Source Technology MESA DRI SANDYBRIDGE 3.0 en windows gewoon Intel HD Graphics ik heb op linux de heletijd 60 FPS en op windows 15/25 FPS
Hoe kan ik op windows deze driver krijgen? Of is het iets anders(Ik heb Windows 8.1 en Windows 10.)
Oja en ik heb een Intel HD Graphics 2000 zegt ie, maar op linux zegt ie 2nd generation Intel Core Processors with Intergraded Intel HD Graphics(Geen modelnummer)
Ik heb geen Intel Core (X) maar een Intel Celeron B820
ScreenShot Linux:
2014-10-29_19.34.29.png

Alvast Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
MESA drivers zijn gemaakt door de gebruikers van de drivers zelf, hierdoor zullen zij die drivers meer voor dit soort doeleinden optimaliseren.
 
En waar kan ik die drivers downloaden voor windows ? Of kan dat niet?
Zo niet is er ook een andere oplossing als die drivers niet voor windows zijn toch een goede fps op windows te krijgen?
 
Hier vind je alle informatie over de driver, ik moet zeggen dat ik denk dat de personen achter MESA liever op linux werken, want het zijn meestal open-source fanatiekelingen.

http://www.mesa3d.org
 
het is helaas nog niet gelukt ben bezig geweest om een eigen build te maken maar dan de opengl32.dll niet vinden:(
is hier een oplossing om het ergens te downloaden wat wel werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan