Minecraft Mod Installer (IDEE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,
Ik ben momenteel bezig aan een Minecraft Mod Installer. Alleen doe ik het wat rustig aan vooralleer ik er goed aan begin, omdat er waarschijnlijk een API komt die zorgt dat je ze niet meer moet installeeren met mijn tool. Toch wil ik mijn methode al prijsgeven om zo te weten te komen of mensen het wil willen gebruiken :)

Het zal uit een klein scherm bestaan waar je mods aan een lijst kan toevoegen (MAP , ZIP of maar 1 class file) Je kan zelf extra informatie geven zoals website en download link. Met de downloadlink kan de hash code worden vergeleken om zo de laatste versie te hebben. Je kan verschillende lijst profielen openen (FREEBUILD , DIEREN ,...) om zo in de lijst FREEBUILD de mods (SPC,TMI,Xray ,.) en deze met 1 klik te installeeren en verwijderen (natuurlijk word de META-INF folder automatsch verwijderd)

Dit is een voorstelling van hoe het programma zal werken. Graag zou ik willen weten of het wel degelijk zal worden gebruikt als ik het maak.
Ik maak dit vooral zodat je meerdere mods kan installeeren.

Vriendelijke Groeten, Maxim

Dit heeft niets te maken met je topic, maar waarschijnlijk gaat Notch in de nieuwe update mod ondersteuning verwerken. Daarmee wordt jouw programma totaal nutteloos.

er zijn al veel te veel van dit soort programma's, alleen als jouw programma echt speciale features heeft het nut.

@Richard
Alleen doe ik het wat rustig aan vooralleer ik er goed aan begin, omdat er waarschijnlijk een API komt die zorgt dat je ze niet meer moet installeeren met mijn tool
dat wist ik, maar er zullen waarschijnlijk nog andere mods zijn die dit niet gaan kunnen (HD texturepack mod bijvoorbeeld)

Het lijkt me wel wat, want ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets. De orignele ModLoader krijg ik maar niet onder de knie..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan