Minecraft pe samen op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
137
Hallo mensen van het forum,
Ik wil op mijn mcpe wereld samen spelen met een vriend die op een ander wifi zit ik heb gehoord dat dat kan via je wifi instellingen ofzo maar geen idee hoe. Heeft iemand een oplossing ik speel het op mijn iphone 5c
Alvast bedankt!
 
ik heb er eens van gehoord dat je dat via een vpn kan doen maar meer weet ik er ook niet van
 
Ik heb het even voor je uitgezocht.
Welke versie gebruik je ?
Ga op een pc naar pocketmine.net
Druk op de grote groene downloadknop om het programma te downloaden. (Het is een .exe download) Open de installer en volg de instructies. Heb je versie 10.5 ? Dan hoef je verder niks te doen. Heb je 11.0 of 11.1 ?
Dan moet je weer naar pocketmine.net en download dan de development build (het klopt dit is een.phar download.) noem dit bestand PocketMine-MP.phar en vervang het bestand in de map PocketMine. Waar je dit hebt opgeslagen is afhangkelijk van wat jij hebt gekozen in de installer.
Als je dit gedaan hebt start je het bestand start.cmd. volg de instructies. Stop je server altijd met door stop in de console te typen en nooit door op het kruisje te drukken. Je moet ook port forwarden. Dit doe je in de software van je router. Kijk daarvoor op portforward.com je hebt daarvoor het modelnummer van de router nodig. Dit staat op het apparaat zelf. Je moet port 19132 forwarden naar het interne ip van je pc. Het interne ip vind je door cmd te openen en ipconfig uit te voeren. Achter het ipv4 adres staat dan je interne ip je externe ip vind je op mijnip.nl of zo iets. Zet er :19132 achter en dan heb je het ip waar je vriend mee kan verbinden. ( Hou in de installatieprocedure de poort altijd op 19132.) als je meer info wil vraag het gerust.

Groet,
Mark

PS: Zo host je op je eigen pc en hoef je geen dure host te betalen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan