Minecraft run out of memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hoihoi,

Ik heb even een vraagje:
Heel vaak als ik minecraft speel wordt in random uit het spel gegooid met de melding: Minecraft has run out of memory.
Iemand enige tips om dit te voorkomen???

Alvast bedankt!
Timvw

Enigszins meer informatie is wenselijk, Timvw.

1. Hoeveel werkgeheugen heeft jouw rekenaar?
Dit probleem kan voorkomen op rekenaars met 128 miljoen bytes werkgeheugen.
2. Welk besturingssysteem staat er op jouw rekenaar geïnstalleerd?
Als je bijvoorbeeld Windows 7 hebt staan op een rekenaar met één miljard bytes werkgeheugen, zal Java hoogstwaarschijnlijk te weinig werkgeheugen tot haar beschikking hebben aangezien Windows 7 teveel werkgeheugen in beslag neemt.
3. Staan er tijdens het spelen van Minecraft geheugenintensieve programma's open, zoals een zwaar antivirusprogramma?
Het aan hebben staan van programma's die veel werkgeheugen in beslag nemen kunnen ervoor zorgen dat er onvoldoende werkgeheugen overblijft voor Java.
4. Heb je modificaties geïnstalleerd in Minecraft die misschien wat extra werkgeheugen nodig hebben?
Bepaalde modificaties die geïnstalleerd worden in Minecraft zorgen ervoor dat Minecraft veel meer werkgeheugen nodig heeft.

Hallo,

@Sombrero,

Zou je het misschien op het niveau van de gebruiker kunnen afstemmen..

@TS,

Vermoedelijk heeft je pc te min of teveel achtergrond programma's aan staan, waardoor minecraft dit doet!

Nicj56.

"@Sombrero,

Zou je het misschien op het niveau van de gebruiker kunnen afstemmen.."

Dat doe ik. Ik probeer flagrant over te komen om miscommunicaties te voorkomen. Ik doe mijn best om Timvw met zijn probleem te helpen. Hiervoor heb ik echter wel meer informatie nodig. Vandaar ook dat ik hem vier simpele vragen heb gesteld die mij een duidelijker inzicht kunnen geven over zijn situatie.

Wat extra informatie:
- Ik heb geen mods geïnstalleerd.
- Ik heb windows 8
- Meestal staat alleen Google Chrome open.
- Harde schijf / opslagcapaciteit: 500 GB (inmiddels is dat wel iets minder geworden door windows 8 en wat kleine programmatjes die erop staan.)

Ik hoop dat er zo voldoende info is.

Heeft iemand nog een idee?Aangezien er al een tijdje niks is gereageerd :x

Ik heb 4 GB DDR3 RAM werkgeheugen en er staat nog bijna niks op. qua programma's enzo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan