minecraft server kpn port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo
ik wil graag een minecraft server met port forwarding dus zonder hamachi
ik weet hoe alles moet maar hoe weet ik welk ip moet hebben voor dat server
weet iemand hoe dat moet
Bij portforwarding.com staat mijn router niet tussen!
Het is en.kpn glasvezel acardyan of zo

alvast bedankt
sherin Bloemendaal

Lijkt mij dat je in 'tabblad' DATA en dan bij Port Mapping moet zijn, analoog aan het plaatje op deze webpagina

Daar dan poort 25565 TCP én poort 25565 UDP portforwarden. Je kunt in jouw geval dus kiezen voor Protocol type TCP & UDP en daar dan in 1 portforward actie je portforwarding doen.

Tijs.

Ik heb dat gedaan maar wat moet mijn ip zijnom mijn server public te maken
ikwil dat mijn vrienden er op kunnen zonder hamachi enz
bij een ip
bijv:
91.220.37.249:24059
dit is een server maar adres aangepast!!!!
hoe kom ik aan zon ip adress??

Alvast bedankt
Sherin Bloemendaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Zij moeten verbinden met het ip-adres dat wordt getoond bij (o.a.) http://www.canyouseeme.org
aan de rechterkant van Your IP:
Je kunt meteen je portforwarding testen, door poort 25565 te laten testen door diezelfde site.

Tijs.

Toevoeging: Daarvoor moet natuurlijk wel je MC server aanstaan :D

Tijs.

ja dat vergeet ik niet:)

het werkt niet hij zegt
20:20:11 [WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
20:20:11 [WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot
ested address: JVM_Bind
20:20:11 [WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

is mijn ip of port al ingebruik?

De poort is al in gebruik, dus er luistert al iets op poort 25565 (misschien al een Minecraft server gestart?)

Sluit die server af die nu die binding error geeft, open een CMD-prompt en check welk proces nu luistert op die 25565 poort:
netstat -ano | find /i ":25565"
Laatste kolom bevat het Process-ID dat nu die poort bezet houdt.
Open Taakbeheer (Ctrl-Shift-Esc), ga naar tabblad Processen, kies Beeld -> Kolommen selecteren -> vink aan: Proces-id
Kijk daarna na welk proces die proces-id heeft die je gevonden hebt bij het netstat commando. Dát luistert op dat moment op die 25565 poort.

Tijs.

Laatst bewerkt:
:( het werkt niet de poort is vrij ik heb al een andere port geprobeerd 25560 / 25570 enz
en er staat geen enkele server open
en ik heb windows 8 engels!:(:(

Sherin Bloemendaal

Nog een suggestie: Misschien moet je het Minecraft serverprogramma starten "als Administrator starten" (oftewel dat W8 mogelijk geen serverprogramma's toestaat als die niet "Als Administrator" gestart worden.

Tijs.

Problemen opgelost:
a. In server.properties stond als ip-adres het publiek ip-adres genoemd, niet het ip-adres van de lokale verbinding. Ik heb het ip-adres eruit gehaald, en toen was het binding probleem ook opgelost.
b. hier was een router-na-router setup van toepassing. Dus op de Arcadyan geportforward naar 192.168.2.1 (=Sitecom) en op de Sitecom geportforward naar 192.168.0.102 (=MC server)
c. blijkbaar was er verder geen firewall probleem, want met www.canyouseeme.org was verbinding te maken met de mc server.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan