Minecraft server memory advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hey ik ben Zandor maar dat had je al gezien aan mijn nickname... :P

Maar ik heb een computer met Windows 7 en 2,3 aan werkgeheugen... Zou het dan mogelijk zijn om mijn Minecraft server met meer ram te runnen?

BTW voor je reageert:
Als de server niet aan staat loopt mijn computer op maximaal 1,10 GB.

Op wat voor aantal aan RAM zou ik mijn server kunnen draaien voordat mijn computer out of memory raakt want ik wil niet te dicht daar in de buurt komen... :(

Groeten Zandor

P.S. Ik draai mijn server met MCMyAdmin...

EDIT

Ik draai mijn server met 30 slots en dan lagt hij vaak en soms freezed hij helemaal! :(
en ik draai hem nu met net ietsiepietsie meer als 1 GB

Laatst bewerkt:
Hallo,

Meer ram geheugen, minecraft opzichzelf eist al 2GB RAM. De server trekt denk ik ook nog wel zo'n 2GB ram erdoor heen(standaard server).

er zijn speciale besturing systemen voor een minecraft server.
2 gb is wel genoeg om 40 spelers te krijgen maar je up/down snelheid moet ook hoog zijn
als je dat os installeert kan je zelf niet meer op die computer spelen
als je 7 blijft houden mc wilt spelen en een server blijft runnen op dezelfde pc is dat vrijwel onmogelijk

2 gb is wel genoeg om 40 spelers te krijgen maar je up/down snelheid moet ook hoog zijn
als je 7 blijft houden mc wilt spelen en een server blijft runnen op dezelfde pc is dat vrijwel onmogelijk

Welkse os dan? is voormij anders ook handig

Maar als je dat OS installeerd... Kun je alleen maar servers draaien? en, kun je er dan ook 2 tegelijk? en kun je niks meer anders doen dan MC server runnen?

en eh, de blangrijkste vraag:
Krijg je daar een betere server door?

Gr Zandor!

Eh is het trouwens ook mogelijk om dan als je je computer opstart dat je kunt kiezen welk besturingsysteem moet opstarten???
dus dan heb je dit:

Slecteer uw besturingssysteem:

- Windows 7
- Minecraft OS

Gr. Zandor

Hallo,

Meer ram geheugen, minecraft opzichzelf eist al 2GB RAM. De server trekt denk ik ook nog wel zo'n 2GB ram erdoor heen(standaard server).

Ik run mijn serve nu met 1250 mb maar ga het verhogen tot 1500 maar niet hoger anders loopt die computer out of memory maar gelukkig speel ik MC op een andere pc LOL

minecraft server

ik heb een minecraft server 24 uur per dag aan met een website aan het draaien op 2 g werkgeheugen dus met 2,3 werkgeheugen lukt et wel :thumb:
maar je moet wel een goeie processor hebben.
mvg coundmatters

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan