Minecraft server op laptop 1 en spelen op laptop 2 vraag...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Beav
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beav

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
beste mensen,

ik heb een minecraft server draaien op mijn dell vostro 1510 voor maximaal 10 personen en deze is bereikbaar voor iedereen (zolang je op de whitelist staat) maar zelf speel ik minecraft op mijn dell xps 17. de server is door mij te bereiken maar ik krijg om de zoveel tijd (meestal rond de 5 minuten) een disconnect. dit is zeer vervelend en ik kom er niet achter waar het aan kan liggen. ik speel met een gekraakte minecraft maar 3 van mijn whitelist members hebben precies dezelfde en die krijgen zelden een disconnect. iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

als er meer info nodig is dan lees ik dat graag ;)

gr Beav

Spelen die anderen van buitenaf (dus niet op jouw thuisnetwerk) en speel jij op het thuisnetwerk? Anders zou daar het probleem kunnen liggen. Hoe precies weet ik niet, maar dan zou je misschien voorrang kunnen krijgen op de server en dan gooit de server jou er na een tijdje uit.

Als ik je goed begrijp draai je én de minecraft server én de minecraft client op dezelfde server. Hoe verbind je vanaf je minecraft client? Via het externe ip-adres of gewoon het interne ip-adres van je server? (of "localhost", wat hetzelfde doet als het interne ip-adres)?

Indien je het externe ip-adres gebruikt (zoals te zien op http://www.watismijnip.nl ), dan zou ik snel eens het interne ip-adres van je server gaan gebruiken.

EDIT: AndreazZz hint ook naar extern verbinden als bron van het probleem, maar om een andere reden dan ik. De tip blijft in ieder geval dus staan! :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
@AndreazZz: Anderen spelen van buitenaf ja.

@dnties: Ik run de server vanaf de dell vostro maar speel het spel op me dell xps. We (ik en de anderen) bereiken mijn server via hamachi. Op wat is mijn IP is het IP anders dan die waar we de server kunnen bereiken dus waarschijnlijk gebruiken we al het interne IP. Ik weet hier niet genoeg vanaf maar het is iig een ander nummer.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze info.

gr Beav

Doe het anders:
Haal in de Server-Properties op de regel die zegt: "server ip=" het Hamachi-IP weg en herstart je server (indien noodzakelijk). Laptop 2 kan dan (normaal gesproken) gewoon verbinden op het 192.168.x.x ip-adres van Laptop 1, dus zónder Hamachi er tussen. Kijk of dat beter gaat.
Ik vermoed dat die disconnects met Hamachi te maken hebben, misschien (bijv.) omdat blijkbaar 2 Hamachi verbindingen worden gemaakt op 1 thuisnetwerk.

Succes,

Tijs.

Ik zal dit straks eens proberen aangezien ik zo weg moet maar ik heb dan nog wel een vraag: kunnen de andere spelers dan wel nog op mijn server terecht ?

Iig bedankt voor de hulp en ik laat vanavond weten of het geholpen heeft.

gr Beav

Door bij ip-adres= geen ip-adres specifiek in te vullen wordt op alle ip-adressen geluisterd door je server. Dus zowel zijn Hamachi ip-adres (5.x.x.x) als zijn LAN/thuisnetwerk ip-adres (192.168.x.x).

Tijs.

ik wilde je tip proberen en ik zag dat er bij server ip niks staat dus heb ik geprobeerd om te connecten maar dan kan ik de server niet bereiken. ik heb ipconfig gedaan om te kijken wat me ip is en dat ingevoerd in minecraft. can't reach server...
via hamachi kan ik wel weer connecten maar nog steeds disconnects.

Intern verbinden had moeten werken met de instellingen waar jij het over had. Dus dat laptop2 in minecraft verbinding maakt met het ip-adres van laptop1.

Ik heb verder geen idee. Hopelijk heeft iemand anders nog tips.

Tijs.

iig bedankt en ik hoop ook dat anderen nog tips hebben ;)

na uren/dagen googlen zag ik ergens staan dat mcafee weleens lastig zou kunnen doen. na verwijdering van mcafee kan ik gewoon via 192.168.... mijn server bereiken en ik heb totaal geen disconnects meer gehad ;)

gr Beav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan