Minecraft Server Port Forwarden wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,
Ik heb dringent hulp nodig.
Ik moet zo een YouTube serie opnemen op een Minecraft Server, maar ik kan mijn server niet Public maken (oftewel hij is alleen binnen het netwerk beschikbaar)
Hoe kan ik de server port forwarden?
Ik heb mijn internet in deze instelling opgesteld:

Ziggo router -> Asus RT-N66U -> Patch pannel -> Internet aansluiting

Het port forwarden zelf weet ik wel te vinden, alleen hij wil het gewoon niet doen.
Hoe kan ik dit oplossen?

Hartelijk bedankt,
Tim

een fout die de meeste mensen maken (heb ik zelf ook gemaakt). is dat je bij de server.properties file, het ip moet invullen. dan heb je waarschijnlijk je externe ip ingevult (lijkt op 94.128.32.14).
je moet zorgen dat je je interne ip invult. dat is dus 192.168.x.xxx. en de x correspondeert naar het adress van de server's interne ip.

kijk even of dat het probleem zou kunnen zijn.
en eventueel ook even kijken dat het zelfde geval ook zo is bij de router. je moet je interne adress port forwarden

Laatst bewerkt:
is goed, ik heb daar niks ingevuld.
Maar het ligt aan het port forwarden niet aan mijn ip.
Als ik ze probeer te port forwarden, "zien" ze elkaars poorten niet

je moet bij je server.properties wel je ip invullen. anders komt het niet door naar de router, want dan denkt hij dat jij de router bent. en daarom kan je ook alleen binnen het netwerk in de server komen.
dat is ook waarom je port forward verkeerd lijkt te gaan. je hebt je wel ge port forward, maar als je niet zegt wat je ip is kan hij ook niet door de "port" heen. en daarom zegt hij dat er een probleem is met het port forwarden

Laatst bewerkt:
aaah, okay sry moet ik dan mijn public ip of mijn netwerk ip van mijn PC invullen?

je moet het netwerk adress van je pc invullen, dat adress begint altijd met 192.168.

zeg even of het gelukt is. ik laat dit tabblad open om te zien of er nog problemen zijn.

Is goed, hij doet het nog niet. Sry voor de late reactie :-)

Als ik hem met mijn normale ip doe, dan doet hij het. maar als ik hem met mijn public ip doe dan doet hij het niet
EDIT: Ik ga het zo met hamachi proberen

Laatst bewerkt:
Als beide router(-modems) zich als routers gedragen moet je 2x portforwarden:
1x in de Asus naar het LAN ip-adres van je server
[Kijk dan meteen even na welk WAN/Internet de Asus gekregen heeft van de providermodem. Schrijf het op.]
1x in de provider-routermodem naar het WAN/Internet ip-adres van de Asus

Tijs.

Weet je zeker dat je de goede poort hebt gebruikt, dus bijvoorbeeld 39950 en dat die ook op de portfarwarded lijst staat incl TCP&UCP * ingesteld en ook dat deze poort in je server.properties juist staat beschreven?

jip dat weet ik zeker, maar via hamachi werkt hij als het goed is wel

Posting #12 nog gezien? Ik zie geen terugmelding daarop.
Overigens zal Hamachi wel werken, daar geloof ik wel in, dus als hamachi voor jou goed genoeg is, dan kun je dat natuurlijk proberen. Overigens moet je dan óf bij server.properties helemaal geen ip-adres invullen óf het hamachi ip-adres.

Overigens moet je altijd ook goed nakijken of er een firewall(-component) de server blokkeert, mocht het via hamachi (toch) niet werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt, daar moet dan toch ook de poort bij?
Dat doet hij ook niet

De poort er bij? Waarom noem je dat?
Standaard is dat gewoon 25565 tcp & udp voor minecraft.

Tijs.

ja klopt, maar moet ik de poort ook in de 2de router erin zetten?

Ja, natuurlijk dezelfde poorten portforwarden in beide routers, maar naar verschillende ip-adressen (zie instructie in posting #12).

Tijs.

klopt heb ik gedaan nog steeds geen suc6 :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan