Minecraft server runnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
338
Hallo
Ik heb op youtube een filmpje opgezocht en ik heb gevonden hoe je een server moet maken, en daar moest je iets voor downloaden (naam: minecraft_server). En dat moest allemaal in een mapje, en dan krijg je allemaal bestanden (ik plaats wel downloadlink zodat jullie kunnen zien of het goed is). Maar ik weet niet waar ik dat moet neerzetten, en dat vraag ik nou aan jullie.
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!
Groeten, Guitarfreak12

PS: Het is alleen voor mijn broertje en ik, dus hetzelfde netwerk.:thumb:
 
gewoon starten en dan even met ipconfig en cmd kijken wat jou ip is.
 
Ik heb gekeken en het perfect;), wat mij betreft kan je gewoon draaien. alleen moet je in-game even /op jou naam doen enzo
 
En dat snap ik nou niet.
Moet ik die map in .minecraft plaatsen ofzo of hoe zit het (dit was mijn vraag eigenlijk, niet gemeen bedoeld)?
 
gewoon hoe je het nu hebt;) apart van .minecraft. want de server is een los software pakketje van mojang AB.
 
Maar hoe zorg ik dan dat de server het doet? (sorry voor mijn dommigheid)
 
op minecraft_server.exe dubbel klik doen.

als je een jar hebt moet je dit in een kladblok doen en die opslaan als een .bat

De code voor de .jar:
Code:
Windows 7:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
"C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java.exe" -Xincgc -Xmx1G -jar "%BINDIR%\craftbukkit.jar"
PAUSE

Windows XP:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
"C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe" -Xincgc -Xmx1G -jar "%BINDIR%\craftbukkit.jar"
PAUSE
 
Sorry hoor
Ik snap er helemaal niks van!
Misschien kun je een instructievideo sturen ofzo
Maar alvast bedankt voor de moeite!
 
Die codes moeten in je kladblok. En opslaan als .bat
 
Laatst bewerkt:
Gedaan
maar heb nog een video gezocht en geprobeerd (heb zo'n gevoel dat het gaat lukken!)
Ik stuur wel een update
 
om het voor jou makkelijker te maken in dit geval kan je ook met dit stukje hem start:

Minecraft_Server.exe

Hier kan je hem veel makkelijker mee starten.... als je een originele hebt..

Zelf draai ik een bukkit en zijn die 2 .jar codes voor dus zet die maar apart. Voor als je ooit een bukkit server gaat draaien.

Groeten,
 
ik zit ook met wat probleempjes maar zal ik dan een nieuw topic aanmaken?
 
Ik heb nu Craftbukkit gedownload voor 1.9 pre5, maar ik heb pre6!
maakt dit wat uit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan