Minecraft Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dapwnager

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
ik wil graag een minecraft server hosten, mijn eerste vraag is: zal dit werken
Internet---Modem die draadloos signaal geeft ---- Splitter ---- 2 Pc's
Ik kan de Modem wel porforwarden als het goed is maar die splitter; is het mogelijk om die te portforwarden, is dit niet nodig, of moet ik gewoon een router kopen ipv de splitter.

De tweede vraag: ik wil dus graag een server hosten en ik heb geen zin om de hele tijd die maandelijkse kosten te betalen, weet iemand een goede server die ik alleen hoeft te kopen en hoppa hoeft aan te sluiten en eigenlijk alleen nog mijn internet en stroom-kosten te betalen. Ik wil graag dat er veel mensen op kunnen en mijn internet connectie geeft: 7.5 X Ram geheugen = mensen die op de server kunnen, ik wil dus graag een server die je goedkoop kan kopen en die je ook kan uitbreiden met ram-geheugen
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik zou een server hosten met LogMeIn Hamachi, dat is simpeler dan port forwarden. Is het een craftbukkit server?

ik heb nog geen idee maar wil je aub uitleggen wat dat is? :D
maakt dat trouwens verschil dan?

Craftbukkit werkt met plugins, dat is net zoiets als mods, maar dan simpeler, je kan je er eens in verdiepen op www.bukkit.org Hamachi is een soort VPN netwerk, waarmee de mensen die op jouw server willen eerst moeten inloggen op het hamachi-netwerk dat jij gemaakt hebt. Dat is veel simpeler dan port-forwarden.

oke, ik wil wel een bukkit server maken ja en ik heb zojuist mijn router-password gevonden :D dus ik kan portforwarden (yeh!).
maar nog steeds heb ik de vraag of ik ergens een server kan kopen permanent.

oké ik heb zojuist mijn server online gekregen, weet iemand hoe ik zelf ook kan spelen? dus mijn poort veranderen ofzo?

Ehm.. dit is in het verkeerde sub-forum, nl. in het Hardware.. Moet in het Software zijn
BTW: Als je in server.properties kijkt, zie je de IP.. die moet je intypen. Anders moet je ff bij Hamachi kijken, en dan jouw IP intypen

waar moet ik localhost intypen en ja ik snap ook wel wat mijn IP is :D
en ik gebruik ondertussen geen hamachi meer maar heb geportforward en het was hardware want ik wou een server kopen wat nog steeds mijn vraag is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan