Minecraft via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert71

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
Hallo,

Mijn kinderen spelen graag minecraft, ikzelf begrijp er de ballen niet van wat de fun is maargoed...ze willen samen via LAN in dezelfde wereld spelen, ook samen met vriendjes/vriendinnetjes hier in huis spelen op verschillende laptops.

Ik heb gezien dat als je een wereld creëert deze kan delen door in het game menu "open voor LAN" te klikken.
Nu zou deze wereld in het netwerk zichtbaar moeten zijn op andere laptops maar dus niet.

Ik doe ongetwijfeld iets fout en ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen of mee kan kijken.

tnx alvast

Het is minecraft 1.4.7 en deze openen we met minecraftsp

Ik had dit probleem ook. Bij mij werkte dit:

Ga naar: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Firewall\Toegestane programma's
Druk op 'instellingen wijzigen'
Vink bij alles wat met java en minecraft te maken heeft alle 2 de vinkjes aan, dan zou het moeten werken.

Zodra je open to lan klikt komt er ook een code tevoorschijn: Local game hosted on port xxxx. Als je vervolgens naar multiplayer gaat, op direct connect klikt en dan de 4 cijfers intypt dan kan je ook connecten.

Minecraft 1.4.7 is een oudere versie. Zorg daarom dat iedereen dezelfde versie gebruikt. De laatste versie is op dit moment 1.7.4

Ik zou gewoon minecraft kopen. Bij veel cracked launchers werkt het lang niet altijd even goed, en heb je altijd de laatste versie en steun je de makers van minecraft.

ok,

Ik heb 2 laptops naast elkaar staan.

op de 1 heb ik een wereld gecreeerd en opengesteld voor LAN verbinding.
Op deze vond ik ook bij windows firewall minecraft als toegestane programma en heb alles aangevinkt.

Op de andere laptop zie ik nu deze wereld maar kan niet verbinden: "connection time out:connect"
Bij de firewall van deze kom ik nergens minecraft tegen (wel de zelfde versie als laptop 1).

.....en dat je m beter kunt kopen weet ik ook wel, maar heb nu deze.

als je MSHR (MineShafter) gebruikt, kijk even op hun forum, daar staat normaal al een topic over die die dingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan