MINI DV naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Misschien niet de juiste plaats voor deze vraag, maar ik hoop hier wel antwoord te krijgen.

Ik heb laatst met een camera van iemand anders een filmpje gemaakt met een camcorder. Nu wil ik dit filmpje op mijn computer hebben, het staat op MINI DV opgenomen. Ik heb een firewire kabel.

Alvast bedankt.

Heb je een firewarepoort?

Ja dat heb ik, als ik de camera aansluit op de pc, dan krijg ik een map en als ik daarop klik dan vraagt hij of ik fotos wil maken, maar ik zie geen bestandje van de film

Firewire werkt niet gelijk usb. Je zal de camera in afspeelmodus moeten zetten en via een captureprogramma (windowsmoviemaker) de film op pc zetten. Normaal kan je de camera dan via de pc bedienen. Je selecteert als bron jou camera en begint te capturen. De camera zal dan beginnen afspelen en de videobeelden worden op de pc opgeslagen. Duurt je film 1 uur, dan duurt het ook 1 uur vooraleer je fim in zijn geheel op de pc staat.

Firewire werkt niet gelijk usb. Je zal de camera in afspeelmodus moeten zetten en via een captureprogramma (windowsmoviemaker) de film op pc zetten. Normaal kan je de camera dan via de pc bedienen. Je selecteert als bron jou camera en begint te capturen. De camera zal dan beginnen afspelen en de videobeelden worden op de pc opgeslagen. Duurt je film 1 uur, dan duurt het ook 1 uur vooraleer je fim in zijn geheel op de pc staat.

Het probleem is dat ik namelijk geen bestand zie om te importeren

Je ziet ook geen bestand om te importeren. Je moet je film op de camera laten afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan