Mini jack aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Ik heb een vraag over deze monitor: De samsung bx-2231 led

http://www.samsung.com/nl/consumer/...d/LS22X3HKFE/EN/index.idx?pagetype=prd_detail

Ik wilde deze monitor niet alleen voor pc maar ook als tv gaan gebruiken met mijn hdmi satellietontvanger via hdmi aansluiting. Probleem is echter dat deze monitor geen ingebouwde speakers heeft om zo ook geluid via tv kijken te krijgen. Nu zie ik dat de monitor wel een mini jack aansluiting heeft.

For connectors, the BX2231 comes with two digital HDMI connectors and an analog VGA connector. If you happen to have a video card that uses DVI connectors, Samsung has included a DVI to HDMI video cable. Unfortunately, Samsung does not include an HDMI cable for those with laptops or desktops that have the native connector. If you do happen to use an HDMI video source that also carries audio, Samsung includes a mini-jack audio output connector to route audio to speakers.

Nu is mijn vraag, kan ik via deze mini jack aansluiting speakers op de monitor aansluiten waardoor ik zowel van de pc als de satellietontvanger geluid kan krijgen. Ik wil dus het liefste niet 2 aparte sets speakers neerzetten voor pc en tv. Ik kan op internet geen echt duidelijk antwoord hierop vinden. Wie kan mij hierin goed adviseren aub? Alvast bedankt.

Je zou mini-jack naar tulip kunnen gebruiken en dan naar een receiver. Mogelijk mini-jack naar mini-jack en de line-in van je geluidskaart gebruiken, om het geluid op je pc te krijgen. Echter vraag ik me in beide gevallen af of je wel knap geluid krijgt.

@ crash, nee je krijgt slecht geluid :p
een vriend heeft pas geleden ook zo'n monitor gekocht
alleen dan een iets kleinere maar die heeft hij aan zijn moeder gegeven
en geinstalleerd en je krijgt heel veel ruis als je het zo doet
daarom heeft hij hem weer teruggebracht :D

Met slecht geluid doelde ik meer op de line-in van de geluidskaart, deze wordt veelal alleen voor microfoon gebruikt.
Samsung includes a mini-jack audio output connector to route audio to speakers.
Mini-jack naar tulip en dan naar een receiver, lijkt me beter geluid op te leveren. Dit gezien Samsung deze kennelijk speciaal ervoor heeft gemaakt.

Ik heb hier drie Samsung schermen staan niks mis mee.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan