Mini Laptop Kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidosegers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
hallo,

Ik wil een laptop gaan kopen zoals jullie ongetwijfeld aan de titel al zagen.

Ik heb een budget van ongeveer 400 euro, maar ben vooral van het zuinige.

Wat ik ermee wil doen: tekstverwerken, films op kijken (kwaliteit hoeft niet super te zijn) en een klein beetje designprogramma op draaien (dus niks enorms, photoshop etc.) verder vind ik het belangrijk dat ik er lang op kan werken en dat ie toch een beetje vlot start enzo. Compactheid is ook van belang.

Ik ben best bereid om op het een in te leveren om de prijs wat lager te krijgen

Tips?

netbooks zullen problemen hebben met films
photoshoppen kun totaal vergeten daar zijn mini laptops niet voor bedoelt

mini laptops zijn puur voor tekstverwerken en emails versturen bedoelt en websurven

voor deze dingen heb je een normalen laptop nodig

Laatst bewerkt:
Ok, helder. Dank voor jullie reacties.

en Avi files ofzo? Lukt dat?
Ik wil er wel iets mee kunnen, maar voor het grotere werk heb ik mijn pc.

In principe wil ik er dus mee kunnen tekstverwerken, surfen en een videotje kijken (geen dvd's) en iets als photoshop of indesign of weet ik wat, ik gebruik dat niet zoveel dus dat is geen gemis.

nee

youtube is all een probleem voor zon netbook

een laptop kun je voor deze dingen ook kopen in jou budget

Laatst bewerkt:
Voordat ik een inhoudelijke reactie plaats, een algemene vraag :
zou een livestream (zoals bijv. uitzending gemist) een netbooje zwaarder belasten dan een youtube filmpje?

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/product/79340/compaq-mini-110c-1110sd.html
En films kijken? Gaat zeer goed, totaal geen problemen mee.
Youtube? Gaat ook heerlijk, ook totaal geen probleem.
Ook als webserver is het een lekker apparaatje.
Maar ik draai er wel Linux Ubuntu (10.04 en 10.10 om te testen) op, geen windhoos dus. En als ik films kijk heb ik wel een 16 inch (ook nie veel :P) beeldschermpje aangesloten.

Ik heb deze http://www.laptopshop.nl/product/79340/compaq-mini-110c-1110sd.html
En films kijken? Gaat zeer goed, totaal geen problemen mee.
Youtube? Gaat ook heerlijk, ook totaal geen probleem.
Ook als webserver is het een lekker apparaatje.
Maar ik draai er wel Linux Ubuntu (10.04 en 10.10 om te testen) op, geen windhoos dus. En als ik films kijk heb ik wel een 16 inch (ook nie veel :P) beeldschermpje aangesloten.

dat kun je dus never nooit niet vergelijken met een windows OS draaiende mini laptop

Voordat ik een inhoudelijke reactie plaats, een algemene vraag :
zou een livestream (zoals bijv. uitzending gemist) een netbooje zwaarder belasten dan een youtube filmpje?

dat ligt puur aan de kwaliteit van de stream van uitzending gemist
480P kan zon netbook net aan

Compaq maakt tegenwoordig kwalitatieve laptops rond en onder de 400 euro waar je jouw taken wel op kan uitvoeren ;)

Laat ik dan een aantal posters uit hun (foute) droom helpen. Op dit machientje:

Toshiba PLL23E-00R00CDU + extra garantie. (totaal 3 jaar garantie - particulier) Ander linkje : Klik

kijk ik dus vloeiend álle uitzendingen gemist, of het nu Nederland 1,2,3, RTL of whatever is.

Laatst bewerkt:
http://configure.euro.dell.com/dell...102&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&kc=inspiron-11z

dit is het meest kuch degelijke ding dat ik kon vinden. deze heeft een dual core 1.3ghz en 2gb werkgeheugen ipv de gebruikelijke 1gb... het is niet veel en ik beloof je niks maar ik vermoed dat deze je basis taken af kan. als je op kortingscodes googeld kan er mischien nog 5% van de prijs af. Ik wil je wel waarschuwen, het touchpad schijnt verre van degelijk te zijn en ook het chassis (omhulsel) van je laptop schijnt niet van goede kwaliteit te zijn. (maar bij welk netbook wel x.x)

Wat schreef ik nu om 19.24 uur?

Maar goed, voor de 'eigenwijsjes' onder ons:

Kijk even naar Teletekst en lees wat over de verkiezingen in Suriname vandaag en kijk dan naar de plaatjes:

Bijlagen

• NB200-2.jpg
    NB200-2.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 48
  • NB200-1.jpg
    NB200-1.jpg
    74 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Wat schreef ik nu om 19.24 uur?

Maar goed, voor de 'eigenwijsjes' onder ons:

Kijk even naar Teletekst en lees wat over de verkiezingen in Suriname vandaag en kijk dan naar de plaatjes:

ik heb een 17inch maar het toetsenbord van jouw mini is slechts 25cm en mijn toetsenbord 30cm (zonder numlock toetsen) nu lijkt dat niet veel maar ik vind het zelf hoogst irritant:x. Verder is het niet echt overtuigend als je enkel een foto laat zien van uitzending gemist dan kan die ook 1frame per 5seconde laten zien:p. Ik geloof je wel op je woord hoor dat het draait dat geeft me meer vertrouwen dat die mini dell het zeker kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan