Mini-laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChickenNL

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
15
Hallo,

Ik zit nu in 4 vwo en mijn oude laptop is niet veel meer. Ik wil daarom een mini-laptop kopen zodat ik daar alles op kan doen wat ik wil; word, excel, websites bouwen, photoshop (als dat mogelijk is), video's kijken, internet, downloaden etc.

Op mijn oude laptop kan ik dan nog cd's in .iso veranderen, zodat ik ook cd's erop kan installeren.

Mijn eisen:
-Hij moet wel snel zijn
-Niet te klein scherm, ik moet er mee kunnen werken
-Webcam
-Harde schijf met genoeg ruimte voor school bestanden, muziek en video's
-Lange accuduur zodat ik ook buitenshuis kan werken aan bijv, school
-3 usb-poorten minimaal (aardig standaard volgens mij)
-Beetje mooi beeld, kwil immers video's kijken
-Niet te duur, het liefts onder de 300, misschien onder 350
-Besturingssysteem weet ik niet, windows 7 zou echt fijn zijn, maar meeste zit standaard xp of linux op (wat is handiger voor school; windows/linux?)
-Ram weet ik ook niet, meesten hebben 1gb, als dit genoeg is, is het genoeg

Wat ik er mee wil:
-Video's kijken
-Huiswerk maken
-Internetten
-iTunes (heb ipod...)
-Photoshop zou nice zijn
-Websites maken
-Downloaden (torrent)
-Gamen hoeft niet echt, zou wel fijn zijn als ik wat spellen kan spelen "om de tijd te verdrijven" denk hierbij aan worms 4 (kan best leuk zijn :p) en wat basic schietspellen (Battlefield Heroes heb ik tijd gespeeld) Als dit niet mogelijk is, is dat geen ramp.
-GEEN ACER, heb nu een gewoner laptop daarvan, nooit meer dat merk

Ik zou graag advies willen van jullie, plz met links enzo, maakt het wat makkelijker voor mij.

Alvast bedankt...

HornyChickenNL
 
Onder de 350 euro moet je denk ik op marktplaats kijken. Daarvoor krijg je nieuw niet een nieuwe laptop.

Je hebt het namelijk over een mini-laptop maar je wilt geen klein scherm. Dat komt niet overeen. Mini-laptop heeft een klein scherm.

Voor de prijs die jij in gedachten hebt komt je bij een 10.1" notebook:

http://www.laptopshop.nl/keuzehulp/1025?sort=price&dir=a&pricerange=2
 
Laatst bewerkt:
Onder de 350 euro moet je denk ik op marktplaats kijken. Daarvoor krijg je nieuw niet een nieuwe laptop.

Je hebt het namelijk over een mini-laptop maar je wilt geen klein scherm. Dat komt niet overeen. Mini-laptop heeft een klein scherm.

Niet een TE klein scherm..... -_- Klein scherm is logisch bij mini-laptop
 
Ik heb mijn vorig bericht aangepast met notebooks met 10.1" schermen
 
websites maken, photoshop, gamen en een groote HDD kun je vergeten met dat budget!
dat wil je niet op een klein scherm doen en je hebt een sterke cpu nodig voor dit soort dingen
wat jij nodig hebt is een gewone laptop van 600 euro
ik raad je aan om je budget te verhogen en een standaard laptop te kopen
 
Laatst bewerkt:
photoshop, gamen en een groote HDD kun je vergeten met dat budget!
wat jij nodig hebt is een gewone laptop van 600 euro

Gamen is niet perse nodig, het zou fijn zijn als...
En de spellen die ik wil spelen zijn wel mogelijk op meeste mini-laptops
 
als het bij browser spelletjes blijft ja

maar ik ben tog bang dat je budget ontoereikend is
je wilt photoshop en een grote HDD dat gaat gewoon niet
verder zul je maar een ding tegelijk kunnen doen of downloaden of photoshopen
multitasken zal dus vrijwel niet gaan
en lijkt het mij ook niet verstandig om een website te gaan opbouwen met een klein schermpje...

als je een goede studie laptop wilt neem er een die langdurig mee gaat en robuust is
 
als het bij browser spelletjes blijft ja

maar ik ben tog bang dat je budget ontoereikend is
je wilt photoshop en een grote HDD dat gaat gewoon niet
verder zul je maar een ding tegelijk kunnen doen of downloaden of photoshopen
multitasken zal dus vrijwel niet gaan
en lijkt het mij ook niet verstandig om een website te gaan opbouwen met een klein schermpje...

als je een goede studie laptop wilt neem er een die langdurig mee gaat en robuust is

Ik was al bang dat mensen dat gaan zeggen, maar heb budget voor een laptop van 600-700 euro heb ik nu (nog) niet. Daarom dacht ik aan een mini-laptop... en welke mini-laptop zou jij me aanraden, ik hoef geen groote HDD, de meeste hebben tog al wel 160, dat is voldoende...
 
Mini laptops zijn geschikt voor eenvoudige klussen zoals:

- internetten (en dan geen 10 zware tabbladen open hebben).
- wordt, excel, powerpoint.
- muziek.

Games, photoshop kun je wel vergeten.

Zelf met browsergames hebben sommige moeite. Mijn vriendin heeft een 10" laptopje(merk doet het er even niet toe, maar is niet zo super), maar de games van Facebook klappen er nog wel eens uit omdat dit te veel geheugen vraagt.
Photoshop wou zij er ook graag op hebben omdat zij dit wou leren. Dit ging niet vanwege de resolutie. Deze is te laag. Ook films kijken heeft deze moeite mee. 720 of hoger wil die niet eens afspelen. Nou ja, wil wel maar dan frame voor frame dus dan duurt de film erg lang en ben je net een diashow aan het kijken.

En ik moet zeggen dat ik echt wel een cd-speler mis op een kleine laptop. Wil je een programma installeren(office) of een muziekcd beluisteren, dan moet je of een externe dvd speler aansluiten(heb ik niet). Dus dan maar iso maken, overzetten naar de laptop, daar software voor zoeken om de iso te lezen, software installeren, iso er inzetten en dan kun je eindelijk office installeren. Je bent dan gauw een uur verder voor je kunt installeren.

Ik zou door sparen voor een betere laptop.
 
Laatst bewerkt:
Mini laptops zijn geschikt voor eenvoudige klussen zoals:

- internetten (en dan geen 10 zware tabbladen open hebben).
- wordt, excel, powerpoint.
- muziek.

Games, photoshop kun je wel vergeten.

Zelf met browsergames hebben sommige moeite. Mijn vriendin heeft een 10" laptopje(merk doet het er even niet toe, maar is niet zo super), maar de games van Facebook klappen er nog wel eens uit omdat dit te veel geheugen vraagt.
Photoshop wou zij er ook graag op hebben omdat zij dit wou leren. Dit ging niet vanwege de resolutie. Deze is te laag. Ook films kijken heeft deze moeite mee. 720 of hoger wil die niet eens afspelen. Nou ja, wil wel maar dan frame voor frame dus dan duurt de film erg lang en ben je net een diashow aan het kijken.


Ik zou door sparen voor een betere laptop.

Ik las op internet dat bijv. de Acer Aspire One een stuk beter is, deze kan in ieder geval meer aan dan die van je vriendin. Ook valt hij binnen mijn budget...
 
tjah maar daarom is het ook acer goedkope troep verkopen ze daar
onbetrouwbaar de materiaalen en layout van die dingen zijn vaak slecht

verder kun je bijna niks met een intel GMA kaartje
laat staan text bewerken!
 
tjah voor netbooks zijn het top dingen

verwacht niet meer dan internet email text verwerken en muziek luisteren
 
Ik las op internet dat bijv. de Acer Aspire One een stuk beter is, deze kan in ieder geval meer aan dan die van je vriendin. Ook valt hij binnen mijn budget...

Zal ik je eens wat leuks vertellen: Ik heb het over de Acer Aspire One.
Staat ook niet voor niets in mijn tekst: "(merk doet het er even niet toe, maar is niet zo super)"

het is dat de laptop handig is voor school(word, internet, lange accutijd, muziek) maar zodra zij een spelletje wil doen op facebook of wil photoshoppen zit zij achter mijn pc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan