Mini laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CupJupp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Hallo helpmijers,

ik zit er over te denken om een mini laptop te kopen, maar weet niet of ik er alles op zou kunnen doen wat ik wil.

Eigenlijk wil ik alleen gewoon internetten,downloaden en msnen.. geen zware games spelen ofzo.

Ik denk dat ik dan wel rond de 12inch scherm wil hebben, 10 is denk ik te klein.

mijn budget is rond de 400 of 500 euro.

alvast bedankt

Hallo helpmijers,

ik zit er over te denken om een mini laptop te kopen, maar weet niet of ik er alles op zou kunnen doen wat ik wil.

Eigenlijk wil ik alleen gewoon internetten,downloaden en msnen.. geen zware games spelen ofzo.

Ik denk dat ik dan wel rond de 12inch scherm wil hebben, 10 is denk ik te klein.

mijn budget is rond de 400 of 500 euro.

alvast bedankt
Houd je er rekening mee dat die apparaten géén DVD / CD hebben............?

Houd je er rekening mee dat die apparaten g��n DVD / CD hebben............?

Ja dat maakt me niks uit, ik heb een computer om alles te branden.

In de netbookjes is ASUS nog altijd de marktleider. Dit lijkt mij een goede koop :) . http://www.laptopshop.nl/product/109726/category-28114-netbooks/asus-eee-pc-1215n-zwart.html ik heb altijd goede ervaringen met coolblue gehad.

Is dit de beste keus volgens jou? Ook nog andere goede opties of is dit de enige echte goede?

alvast bedankt voor je hulp:o

Ik heb ook nog eens bij Dell rond zitten neuzen. Die maken ook goede mini-laptops. Tot mijn verbazing hadden ze voor €500,- een aardige krachtpatser voor een minilaptop:
- AMD dualcore
- 4 GB geheugen DDR3 (1333-Mhz)
- 320 GB harde schijf (7200 rpm)
- 11,6" display (1366 x 768)

Leuke specs, een minilaptop waar je zeker een paar jaar mee vooruit kan qua internet en dat soort zaken. De Dell is sowieso sneller, en even goed als de ASUS. Alleen denk ik dat de ASUS wat langer met de accu doet. Maar dat is puur vermoeden.

Ik heb ook nog eens bij Dell rond zitten neuzen. Die maken ook goede mini-laptops. Tot mijn verbazing hadden ze voor €500,- een aardige krachtpatser voor een minilaptop:
- AMD dualcore
- 4 GB geheugen DDR3 (1333-Mhz)
- 320 GB harde schijf (7200 rpm)
- 11,6" display (1366 x 768)

Leuke specs, een minilaptop waar je zeker een paar jaar mee vooruit kan qua internet en dat soort zaken. De Dell is sowieso sneller, en even goed als de ASUS. Alleen denk ik dat de ASUS wat langer met de accu doet. Maar dat is puur vermoeden.

ow super bedankt! dit lijkt er meer op he;) maar AMD? in verhouding met intel? goed of niet?

AMD is een prima keus hoor :) . Deze zal waarschijnlijk beter werk verrichten dan een Intel Atom.

AMD is een prima keus hoor :) . Deze zal waarschijnlijk beter werk verrichten dan een Intel Atom.
Deze begrijp ik niet helemaal. Waarom zou het 'merk' AMD beter presteren dan een Intel Atom? Zou dat niet meer type afhankelijk zijn?

Ken jij een benchmark waaruit dat blijkt?

Ok bedankt! ik heb hem besteld! ben benieuwd!

super bedankt voor advies allemaal!
Ik denk dat je er veel plezier van zal gaan hebben.

Laatst bewerkt:
Leuk dat je hem hebt gekocht :thumb:

@ gast0225, die vergelijking over die processors bedoel ik dus niet AMD en Intel in het algemeen maar Atoms vergeleken met de AMD Neons :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan