Mini laptop met CE naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je link werkt niet, inschrijven is vereist. Handiger om zelf even de specs hier te plaatsen.

windows CE pre-installed

- processor AK802

- memory 128MB

- HDD 2 GB

- WLAN 10/100 M Ethernel

- WIFI functie

- stereo speakers

- adapter / batterij

128 mb geheugen is wel wat te weinig
heb ooit op een (ilegale) xp lite die draaide op 128 maar spectaculair was zeker niet

en 2gig hd daar kan volgens mij xp nog niet op

dus ik zou zo laten of iets anders kopen

Ah oke maar het is dus wel mogelijk?

Want ik had ergens gelezen dat de hardware compatibel moest zijn, intel-x86 ofzo.

De minilaptop moet voldoen aan de minimum eisen die xp stelt om te kunnen draaien.

• PC with 300 megahertz (MHz) or higher processor clock speed recommended; 233-MHz minimum required;* Intel Pentium/Celeron family, AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended

• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)

• 1.5 gigabyte (GB) of available hard disk space.*

• Super VGA (800 × 600) or higher resolution video adapter and monitor (dit vermeld je er helaas niet bij in je specs, kan dus ook niet zeggen of de videokaart voldoet.)

• CD-ROM or DVD drive

• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

De laptop (als weet ik niet hoe het met de cpu zit) voldoet min of meer. Geheugen is op het randje en je hdd is erg klein en zal door gebruik van bijvoorbeeld internet snel vollopen. Xp heeft uiteraard ook updates, ook die nemen ruimte in.

Het is mogelijk, maar je gaat er meer problemen mee krijgen dan je zou willen. Waarom wil je deze laptop aanschaffen? Er zijn al mobieltjes die beter presteren dan dit ding.

@ makke007

Hoi Makke007, ik ben speciaal voor jou lid geworden om je te behoeden voor deze aankoop. Op dit systeem kan geen Windows XP gedraaid worden, dit wordt veroorzaakt doordat de processor (AK802) niet van de x86 instructieset gebruikt maakt. Reguliere computer maken hier wel gebruik van.

Om deze reden wordt dit apparaatje ook met Windows CE geleverd.

Nu gaat Nemeco binnenkort ook een normale netbook verkopen voor 179 euro (met windows XP, 10 inch scherm, 1 gb ram, 160 GB HD, Intel N270 @ 1,6 ghz), wat echt een superprijs is. Ik zou daar voor gaan als ik jou was want het kwaliteit/prijs verschil is echt enorm.

Nu zit er een grote haak aan dit verhaal: is Nemeco te vertrouwen? 179 euro voor dit systeem is (met verzending) meer dan 25% goedkoper voor een vergelijkbaar systeem (denk aan de Dell, ASUS, Samsung, HP, MSI systemen). Ik ben dus ook op deze pagina gekomen doordat ik Nemeco aan het googleen ben omdat ik het niet vertrouw, maar goed, marktplaats biedt kopersbescherming als je de koop goed doet en je schijnt het product op te kunnen halen.

Mijn tip, als je XP wilt, vergeet dit systeem en ga voor het bovenstaande systeem (185,95 euro inc verzending) of anders de Dell Mini 10v (die daarna het goedkoopst is met 255 euro geloof ik inc verzending). Maar pas op dat je niet opgelicht wordt! Ik zelf ga het computertje ophalen bij Nemeco, dan ben ik zeker dat ik niet getilt word.

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook zo. Succes ;)

Even wat linkjes ik hoop dat het mag:
- 2 computers bij Nemeco
- Dell Mini 10V Verzendkosten zijn hier 25 euro geloof ik! :(
- Medion bij computerland

@ makke007

Hoi Makke007, ik ben speciaal voor jou lid geworden om je te behoeden voor deze aankoop. Op dit systeem kan geen Windows XP gedraaid worden, dit wordt veroorzaakt doordat de processor (AK802) niet van de x86 instructieset gebruikt maakt. Reguliere computer maken hier wel gebruik van.

Om deze reden wordt dit apparaatje ook met Windows CE geleverd.

Nu gaat Nemeco binnenkort ook een normale netbook verkopen voor 179 euro (met windows XP, 10 inch scherm, 1 gb ram, 160 GB HD, Intel N270 @ 1,6 ghz), wat echt een superprijs is. Ik zou daar voor gaan als ik jou was want het kwaliteit/prijs verschil is echt enorm.

Nu zit er een grote haak aan dit verhaal: is Nemeco te vertrouwen? 179 euro voor dit systeem is (met verzending) meer dan 25% goedkoper voor een vergelijkbaar systeem (denk aan de Dell, ASUS, Samsung, HP, MSI systemen). Ik ben dus ook op deze pagina gekomen doordat ik Nemeco aan het googleen ben omdat ik het niet vertrouw, maar goed, marktplaats biedt kopersbescherming als je de koop goed doet en je schijnt het product op te kunnen halen.

Mijn tip, als je XP wilt, vergeet dit systeem en ga voor het bovenstaande systeem (185,95 euro inc verzending) of anders de Dell Mini 10v (die daarna het goedkoopst is met 255 euro geloof ik inc verzending). Maar pas op dat je niet opgelicht wordt! Ik zelf ga het computertje ophalen bij Nemeco, dan ben ik zeker dat ik niet getilt word.

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat vaak ook zo. Succes ;)

Even wat linkjes ik hoop dat het mag:
- 2 computers bij Nemeco
- Dell Mini 10V Verzendkosten zijn hier 25 euro geloof ik! :(
- Medion bij computerland

Nemeco is te vertrouwen hoor, ik heb er al 2 dirtbikes gaan halen vorig jaar, en al eens een onderdeel laten opsturen.
Service is top daar, als je ze een e-mail stuurt, binnen het uur heb je meestal antwoord.
Hij kan alles zo goedkoop verkopen omdat hij het zelf importeerd uit China.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan