Mini netwerk dongel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morgarion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Hallo allen!
Ik ben op zoek naar een dongle die het bereik van m'n laptop kan vergroten als hij gaat zoeken naar draadloze netwerken. Ik kan namelijk mijn netwerk wel vinden als ik in m'n kamer zit, maar hij maakt dan geen verbinding. Als ik dan naar beneden loop, daar verbinding maak en weer naar boven loopt werkt hij gewoon feilloos. Dus ik dacht laat ik het bereik van m'n laptop uitbreiden. Ik kwam zelf op deze uit:
http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters
Maar nou vraag ik me af, is deze wel compitabel met mijn router. Aangezien deze dongel gebruikt maakt van N technologie, en mijn router de WL-527 is, een 54G router. Verder hoorde ik ook nog dat er een soort van PIFA-antenne bestond van sitecom. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Met zpoets vergroot je je bereik niet hoor, is gewoon een extra draadloze adapter zoals ook al in je laptop zit.

Je zou kunnen proberen de router op een andere plek te zetten of de antenne(s) anders te richten

Die dingen had ik beide al geprobeerd, maar werken allebei niet:( Maar met zo'n adapter kan ik toch wel verbinding maken in m'n kamer?

Alleen als ik eerst naar beneden loop. Enja liever lui dan moe dat ik be wil ik gewoon kunnen blijven zitten:P Daarnaast als ik het signaal van m'n laptop versterk heb ik ook een snellere verbinding gok ik

Alleen als ik eerst naar beneden loop. Enja liever lui dan moe dat ik be wil ik gewoon kunnen blijven zitten:P Daarnaast als ik het signaal van m'n laptop versterk heb ik ook een snellere verbinding gok ik

Maar met zo'n stick verstrek je je signaal niet

Met zo'n stick schiet je inderdaad niks op. Is gewoon een verbinding die je opzet en die heb je al. Wil je een sterker signaal dan zou ik een andere router nemen met meerdere antennes.
Ik heb een Sitecom 300 N en die haalt het makkelijk naar zolder twee verdiepingen hoger door twee betonnen vloeren heen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan