Mini PC met beeldscherm of beeldscherm met mini pc ingebouwd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lambda

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2014
Hallo,

Ik ben nieuw hier en al meteen hulp nodig.
Ik speel in een rockbandje en tot nu toe gebruik ik gewoon geplastificeerd papier waarop ik mijn teksten kan aflezen vanop een staander.
Nu wil ik graag een monitor op de staander plaatsen en in mijn pedalbord een mini pc inbouwen.
Het enige dat de PC moet kunnen is word draaien en twee bladzijden naast elkaar kunnen weergeven, na elke song een volgende pagina weergeven door bv. een muisklik.
Er moet geen internet of geluid geproduceerd worden.
Dus eigenlijk gewoon wat mijn boek nu ook doet.
Welke PC (zo klein mogelijk) maar met monitor van 22 inch kan ik daarvoor gebruiken?

met dank voor jullie antwoorden,

Jan Danckaers

Kan je dan geen book lezer gebruiken (hoe heet zo'n ding ook al weer)....zo'n tablet maar dan voor het lezen van boeken.

Wat ik zelf gebruik is een chromecast die ik in de hdmi poort van mijn scherm stop en dan via mijn hotspot van mijn telefoon eraan koppelen, dan kun je vanaf de chromecast app alles streamen naar je scherm
ook met een boek of tijdschrift etc

je kunt ook een 11 inch asus eeepc op de kop tikken, zal je zon 50 euro kosten,

is niet super snel maar voldoende

Je kan natuurlijk ook eens kijken naar een raspberry pi. Dit is een 35 euro duur computertje dat linux draait.
Het scherm kan dan via HDMI (of S-video) worden aangesloten en de pagina's kunnen getoond worden met programma's als "Libreoffice writer" en "kingsoft office WORDPROGRAMMA".

Er zijn een 2tal raspberry pi's die hiervoor geschikt zouden zijn:

- De "Model B", 2 usb poorten s-video hdmi ethernet en werkt vanaf een SD kaart.
- De "Model B+", 4 usb poorten , hdmi, ethernet en werkt vanaf een MICRO-SD kaart.

Een voorbeeldlink van een B+: http://www.kiwi-electronics.nl/rasp...s5hS_RaDT6y5KHJKOsLfI-mL2EmPjMV7bsaAkng8P8HAQ

Bedankt al voor de antwoorden.
Een e-reder gaat niet want te klein.ik moet echt 2 A4 bladzijden naast mekaar hebben.
Die raspberry lijkt me wel wat.
Nu maak ik mijn teksten met word in windows 7 de noten of akkoorden staan in het geel tussen de tekst gemarkeerd.
kan ik die dan kopieren naar de raspberry en in het originele uiterlijk weergeven?

Kingsoft office (gratis) geeft ze bijna altijd perfect weer. Ik kan evt een screenshot nemen hoe het eruitziet nadat u een muziekblad upload en opstuurt. :)

Ipad groot genoeg? Ik zie mensen er wel mee optreden.
Van een US site geplukt, dus ik weet niet of ie in NL te koop is...:
http://www.digitaltrends.com/home-theater/tech-gifts-musicians/
ipad-mic-stand-with-boom-arm-915x610.jpg

@Andre, de TS schrijft:
Een e-reder gaat niet want te klein.ik moet echt 2 A4 bladzijden naast mekaar hebben.
een ipad ding kan toch ook geen 2 a4tje naast elkaar hebben.

Maar heeft wel super scherpe beelden....
De volle A4's naast elkaar das 2x 29x21 cm......das een heeeeeele grote laptop...?
Die wil je voor je neus bij een optreden... lijkt me niet handig..

Nou ja, hij wil dat toch! Wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag of kan of.....

Hoi Mannen, bedankt voor het meedenken...
Met een monitor van 22 inch zou het perfect moeten gaan.
Onze bassist heeft het ook geprobeert met een Ipad, maar twee bladzijden gaat echt niet...zelfs voor één bladzijde moet je de ipad bijna vlak voor je gezicht hebben, en dat is echt geen gezicht.
De monitor van 22 inch zou dan bijna op de vloer kunnen.
Misschien moet ik dan maar een tweedehandse ouwe pc zoeken ofzo.
'tIs maar...nu werken we met gewoon a4 papier, dat we plastifieren, maar telkens veranderd er wel wat aan, en na bepaalde tijd wordt dat zo'n gekribbel dat het niet meer leesbaar is.
Met een PC zou dat ineens mooi aangepast kunnen worden

Zo'n standaard is ideaal voor een zanger bijv. Die hebben maar 1 blad nodig vaak.(en dan vaak alleen de songvolgorde nog eens ;)) 2 bladen zou 2 standaarden en 2x de moeite zijn.

Ik denk nog steeds dat het eerste idee van de TS een goed idee is.
Ergens een platte 22" monitor neerzetten en deze aansturen doormiddel van een simpel Raspberry Pi computertje.
Koop er een leuke "usb button" met bandfoto erop en je kan de pc met 1 knop bedienen!
Goedkoop chinees wifi toetsenbordje eraan en je kan alles wat je op een lichte linux pc kan!

Bied ook zeer veel mogelijkheden om uit te breiden. (na het spelen een filmpje kijken / retro gamen ??). En is velen malen goedkoper dan een ipad / fatsoenlijke ereader.
Koppel dit ook nog met een wifi stickje en je hebt gewoon een full fledged pc! En omdat deze linux draait zal die ook geen last hebben van virussen en andere malware troep.

:thumb:

PPS: Nog welkom op helpmij.nl !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan