Miniaturen weergeven voor afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HauntedGlory

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Ik heb sinds een week of 2 een gloednieuwe desktop en het eerste wat me meteen het nekhaar deed rechtstaan is het feit dat ik enkel pictogrammen zie en geen miniaturen van afbeeldingen. Hoewel er enkele afbeeldingen zijn die dit wel doen. Nu ben ik vrij veel bezig met Photoshop enzo en dan is het verschrikkelijk vervelend als je niet weet welke afbeelding wat is.

Ik heb al van alles geprobeerd via map en zoekopties etc en tot nu toe werkte nog niks.

Wie kan mij dus uit de brand helpen.

weergave.jpgZoek je het niet té ver / diep ? Als je in de verkenner rechtsboven klikt op het icoontje (zie afb.) 'weergave wijzigen' dan krijg je de opties om kleine, grote of extra grote pictogrammen weer te laten geven.

Of een rechter muis klik als je in de map zit en dan kiezen voor "Beeld" en dan grote pictogrammen

Staat momenteel al op grote pictogrammen en als ik nog grotere of kleinere gebruik veranderd er niks naar miniatuur.

Je schrijft dat je van alles hebt geprobeerd, inc. de mapopties, maar je schrijft niet wát je allemaal hebt geprobeerd. Zo zou een vraag kunnen zijn :
heb je gecheckt of er bij toevallig een vinkje staat in het keuzevierkantje hieronder? (zie afb.)vinkje.jpg

Ik heb ik weergave bij mapopties alles identiek gedaan als bij m'n laptop waar ik wel miniaturen zie en er staat wel degelijk geen vinkje in dat 2de keuzevakje. Verder alle verschillende soorten pictogrammen (grote, normale, kleine..) Dan was er nog 1 manier, die ik ergens in een topic hier had gevonden, maar die weet ik niet meer vanbuiten en vind topic niet terug. Meeste topics op dit forum over dit onderwerp gaan gewoon naar het feit dat er een vinkje staat in dat 2de keuzevakje.

Het gebeurt mij niet zo heel vaak, maar nu moet ik toch echt even passen.

Het zou niet van invloed mogen zijn op de miniatuurweergave maar controleer eens of de optie "Voorbeeldhandlers in voorbeeldvenster weergeven" is aangevinkt?
Ruim anders met ccleaner free onder de tab Windows de "miniaturencache" eens op en onder de tab Applicaties "Photoshop".

Laatst bewerkt:
"Voorbeeldhandlers in voorbeeldvenster weergeven" staat aangevinkt en na CCleaner te gebruiken geen verschil, dit had ik nog niet gezegd maar Photoshop staat momenteel nog niet op de pc, dit moet ik nog later downloaden. Simpelweg omdat ik probleem per probleem wou oplossen.

Niet de direct de oplossing, maar het probleem intrigeert mij wel en daarom wil ik graag weten wat de oorzaak is. Dat klinkt misschien vreemd, maar is echter hartstikke logisch. Als je de oorzaak weet, dan ben je bijna bij de oplossing.

Laten we vooraan beginnen :

- feit : als Windows wordt geïnstalleerd kun je op de gewone manier in de verkenner kiezen voor het laten weergeven van de miniaturen. Dat MOET dus bij jou ook werken óf gewerkt HEBBEN. Ik heb namelijk nog nooit en dus bij geen enkele Windows installatie ervaren dat het niet werkt en ik heb mogelijk al honderden Windows installaties gedaan (en dat al sinds 1995 -> Windows '95.......)
- feit : als we het vorige feit even als 'waar' aannemen, dan blijft er eigenlijk maar 1 vraag over : waarin wijkt de ná Windows geïnstalleerde software op jouw machine af van die van een 'normale' Windows installatie? Als we het antwoord op die vraag weten, dan hebben je probleem te pakken denk ik.

Je zou aan deze vraag nog wat toe kunnen voegen : in hoeverre heb je na het in gebruik nemen van de machine Windows getweakt?

Zoals ik het nu net formuleerde is dat heel netjes gesteld. Als ik het op zijn 'boers' zou vragen, dan luidt dezelfde vraag:

in hoeverre heb je met de instellingen van Windows gekl**t nadat je de machine hebt gekregen?

Afhankelijk van je antwoord / antwoorden op de gestelde vragen komen we misschien een stukje verder?

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet heb ik niks veranderd met de Windows instellingen gedaan, moet wel zeggen dat ik zelf niet windows heb geïnstalleerd maar iemand die ik ken die met computers werkt. Nu zou ik het toch sterk vinden als hij met de instellingen heeft zitten rammelen, maar ik zal het vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan