Miniatuurweergave windows verkenner doet raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Igor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Igor

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2002
Wanneer ik in Mijn Afbeeldingen een foto bewerk met Paint en sla deze op, dan geeft de Windows Verkenner de foto niet juist weer in de miniatuurweergave, wanneer ik de afbeelding dubbel klik en deze dan bekijk met de Windows-viewer voor afbeeldingen is de afbeelding wel goed. Ook als ik een ander programma gebruik, die de miniaturen kan weer geven, geeft deze de afbeeldingen ook juist weer.
Kan het zijn dat de verkenner ergens een cache vast houdt van deze miniaturen (thumbs)?
Ik heb de thumbs.db al weg gegooid uit die map, geen resultaat.
Dit alles is het geval nadat ik op de computer Service Pack 2 voor Windows XP NL heb geinstalleerd.

Bij mapopties (in de werkbalk "extra - mapoties - weergave"
Daar kan je aanvinken "miniatuurweergaven niet in cache plaatsen" :thumb: s

Gaat nog niet goed. Nu worden de goede foto's ook weergegeven in de hogere map (voorbeeld 4-in-1 van de onderliggende map), maar als de map zelf wordt geopend staan daar nog steeds de oude foto's.
Paar keer op F5 gebruikt, verkenner opnieuw opgestart, mocht allemaal niet baten.
Ik heb ook al een andere gebruiker op de computer aangemaakt, deze heeft ook hetzelfde probleem. Ligt dus ook niet aan het profile.

Dan zal SP2 bij de installatie wel wat instellingen hebben veranderd..
Voor mij is jou verhaal niet helemaal duidelijk en begrijp ik niet precies wat je nu bedoeld:o
Hieronder vind je een paar links over Thumbnails en hun instellingen.
Hoop dat je er wat aan hebt..
Zo niet plaats dan eens een screenshot van wat je wel te zien krijgt
en een beschrijving van wat je wenst te zien (kan je eventueel hoversnap voor gebruiken.
wordt het voor iedereen misscien wat duidelijker, hoop ik)

http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1078

http://malektips.com/xpwtw0003.html

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm (Restore thumbnailviews)

http://www.hoverdesk.net/freeware.htm (Hoversnap)

(daar zal het niet in zitten maar klik eens Mijn computer met rechts Eigenschappen --> geavanceerd
en dan daar naar instellingen voor visueele effecten, kies daar voor beste weergave
toepassen OK)

:thumb:

Wat ik bedoel:
Ik heb een plaatje (1), die ziet er in de miniatuurweergave hetzelfde uit als hoe hij echt is, in dat plaatje (1) plak ik m.b.v. Paint een gedeelte van een ander plaatje (2), dit plaatje (1) sla ik op. Daarna wordt in de verkenner het onbewerkte eerste plaatje nog steeds weer gegeven (miniatuurweergave), ondanks dat ik hem wel het opgeslagen na het bewerken. Dubbel-klik ik hem dan, wordt geopend in de Windows-viewer voor afbeeldingen, wordt het nieuwe bewerkte plaatje wel weer gegeven.
Maak ik van die map een filmstrip, staat onderin ook het verkeerde, eerste, onbewerkte plaatje. Klik ik deze aan, wordt daarboven het plaatje wel goed weer gegeve.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Maak ik er vanavond een screendump van en plak ik deze er bij, mocht dat nodig.

Ne dat is wel duidelijk !? Je miniatuurweergaven worden dus niet verniewd !?
Als je met rechts op de miniatuurweergave klikt dan kan je daar voor de optie Miniatuurweergave vernieuwen klikken.
Dan zou die dat eigenlijk ook moeten doen..:thumb:

(Waarom die dat niet automatisch doet??:confused: is me ook even een raadsel)

Als ik inderdaad klik op miniaturen vernieuwen, komen de nieuwe plaatjes wel in beeld.
De vraag blijft dus nog, waarom doet Windows dat niet automatisch meer??????

Geen oplossing maar ik heb hetzelfde, ff meppen op vernieuwen zit al tijden in m'n hoofd, weet niet beter. :)

Het enige wat ik hier tot nog toe over kon vinden is dit !?:)

Zet die map eens op een andere weergave en dan na de volgende herstart weer eens terug
op miniatuurweergave. Dan heb je kans dat hij alle instellingen weer reset

Dit kan ook voorkomen door een registratie error van Thumbvw.dll
Klik start --> uitvoeren en type

regsvr32 Thumbvw.dll

klik ok

indien dit het geval was zal na de herstart het probleem opgelost moeten zijn.

Als dit probleem blijft bestaan evenzo bij alle gebruikers dan moet je verder
troebelschieten in de Shell componenten..

schrijf bij Google "Thumbnail refresh" en klik op discusiegroepen en zoeken.
Daar komen dit soort problemen ruim aan bod..

succes :thumb:

Probleem is nog steeds niet opgelost. Enige wat werkbaar is, is alles selecteren en dan Miniatuurweergave vernieuwen.

Weet iemand nog iets???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan