Minidv Naar Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny king

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
ik wil videobeelden van mijne videocamera naar mijne computer doen en dan daarna op cd zetten hoe doe je dat aub en wat heb je ervoor nodig
ik heb een sony camera mini dv van ongeveer 1 jaar oud

alvast bedankt, ronny king

Een kabel voor in je Camera naar / in de PC.

Lege DVD-rom.

Brandprogramma zoals Nero / Windows Media Player.

Steek de stekker in de PC, zet de camera aan.
Duw de DVD die gebrand moet worden in de brander.
Ga naar het brandprogramma, zoek de bestanden op van je camera (waarschijnlijk F:/ of H:/) en branden maar!

Laatst bewerkt:
@d0mzy: Het gaat hier om een DV-camera, jouw beschrijving gaat niet werken..

Je hebt een firewire-aansluiting nodig op je PC, een firewire-kabel en een videobewerkings-programma, bijv. het op elke PC aanwezige Windows Moviemaker. Je kiest in zo'n programma voor vastleggen of capturen, en je slaat het bestand op als AVI.

Lool ik heb het nooit gehad over USB.
Firewire is ook goed. :evil: Werkt precies hetzelfde hoor.

Hoi,

Ik heb ook een sony dv camera!

Wat je moet doen is eerst de juiste usb driver downloaden via de sony-site!

Daarna via de usb kabel de camera aan de pc verbinden en met een software programma als windows moviemaker of pinacle studio of wat je maar wil gebruiken voor fotobewerking, de video bewerken!

Helaas bied Sony nog weinig support qua drivers voor windows vista. (zie mijn vraag 30-7-08) Maargoed met xp werkt het allemaal goed!

Het enigste minpuntje vind ik dat het niet herkendt wordt als verwisselbare schijf of als vast station! Het typenummer van de camera in google typen wil ook wel helpen, mocht je de driver niet hebben of vinden!

Succes in ieder geval!

@d0mzy: Het gaat hier om een DV-camera, jouw beschrijving gaat niet werken..

Je hebt een firewire-aansluiting nodig op je PC, een firewire-kabel en een videobewerkings-programma, bijv. het op elke PC aanwezige Windows Moviemaker. Je kiest in zo'n programma voor vastleggen of capturen, en je slaat het bestand op als AVI.

Onzin!!

Usb werkt prima!! Als je de juiste driver maar hebt! Firewire kan ook, als dit herkendt wordt!
Ook kun je in veel videobewerkingsprogramma's kiezen of jehet bestand in bv avi, mpeg, of dvd wilt opslaan!!

Bovendien is moviemaker niet op elke pc aanwezig, en zul je deze moeten downloaden van windows update!

Het ligt aan de camera jongens. Heeft de camera een usb aansluiting kun je usb gebruiken wat ook het verstandigste is, maar DV? nog nooit van gehoord - is misschien wel voor firewire.

Zet maar gerust weer neer als het branden oid. niet lukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan