MiniDV , Wat is dat nou ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal!

Ik heb 3 vragen

De eerste en de domste ; Wat is het nut van een MiniDV Bandje , want als je dan een camcorder met USB hebt , kun je dan de film gewoon overzetten naar de computer ? want het staat op een bandje dus dat zou dan toch niet kunnen of heb ik dat weer fout. En kun je zo'n bandje dan ook weer leeghalen zodat je het bandje kunt hergebruiken ?

Vraag 2 : Ik ga een camcorder kopen , ik twijfel erg . Hij mag ongeveer 200 euro kosten , en ik heb liever een bekend merk. Niet zoals Aiptek ( Dat had ik eerst , echt af te raden ) Dus die kleine apparaten waarbij ze beweren dat het 12 megapixel is , dat wil ik echt niet. Gewoon een A-merk ( Sony , Canon etc. ) Ik zat te denken aan de JVC GR D860 .

Vraag 3 : Op http://www.ciao-shopping.nl/JVC_GR_D860__883388 staat dat de camera geen zoeker heeft. Wat houd dat in en wat kun je met zo'n zoeker ? En er staat ook : Zonder ShowView , wat is dat dan precies ?

Dat waren zo'n beetje mijn vragen ;)

Alvast Bedankt!

EDIT : Volgens mij zit ik met vraag 2 en 3 in de verkeerde sectie , moet ik dat even opnieuw posten en zoja waar ?

kijk uit wat je koop

Als je een camcorder gaat kopen kijk erg goed uit.
Koop bv geen camcoder die je bv bij een gsm abbonement krijgt
JVC was ik niet echt over te spreken veel motor geluiden met zoomen.
Kijk eerst goed op kieskeurig en vergelijk.nl lees veel gebruikers ervaringen.
Ik heb zelf een sony was wel wat duurder maar een goed camcordertje.

een zoeker is het kleine schermpje achterop de camcorder zodat je evt kunt filmen zonder de lcdscherm. ( voordeel hierven is dat je batterij langer meegaat )
Showview op een camcorder zit er volgens mij nooit.
showview is het instellen van je dvdrecoder/video met behulp van een code die in je programmagids staat.

Als je een camcorder gaat kopen kijk erg goed uit.
Koop bv geen camcoder die je bv bij een gsm abbonement krijgt
JVC was ik niet echt over te spreken veel motor geluiden met zoomen.
Kijk eerst goed op kieskeurig en vergelijk.nl lees veel gebruikers ervaringen.
Ik heb zelf een sony was wel wat duurder maar een goed camcordertje.

een zoeker is het kleine schermpje achterop de camcorder zodat je evt kunt filmen zonder de lcdscherm. ( voordeel hierven is dat je batterij langer meegaat )
Showview op een camcorder zit er volgens mij nooit.
showview is het instellen van je dvdrecoder/video met behulp van een code die in je programmagids staat.

Oke heel erg bedankt alvast

Het klinkt misschien een beetje dom , maar ik vind zo'n zoeker er een beetje oud uit zien , dus dat is geen must. Show View maakt me eigenlijk niks uit en een camcorder met een GSM abonnement ? hoe kan dat dan weer ? Ik koop dan misschien op BOL.com of gewoon bij de Euronics in Barneveld ( Waar ik woon )

Oh en dan nog iets , hoe bedoel je ; Motorgeluid met zoomen. Hoor je dan iets draaien ? Gaat dat dan heel hard of valt dat wel weer mee ? Want met een Sony Cybershot , als je daarmee optisch zoomt hoor je ook iets. Is dat hetzelfde ? want zo heel erg is dat toch niet ?

Laatst bewerkt:
meeste camcoders hebben ook een zoeker en lcd scherm.
zoeker is makkelijk in donker ruimtes of buiten als het erg zonning is is nml dan niet altijd goed te zien.

gsm abb met kado's kun je op internet vinden.maar is niet aan te raden erg duur en slechte camcorders

Motortje hoor je op je opname zodra je gaat zoomen en bij sommige hoor je ook het bandje draaien op de opname.

Bij een camcoder met bandjes koop gelijk een set bandjes met een cleaningtapeje.

meeste camcoders hebben ook een zoeker en lcd scherm.
zoeker is makkelijk in donker ruimtes of buiten als het erg zonning is is nml dan niet altijd goed te zien.

gsm abb met kado's kun je op internet vinden.maar is niet aan te raden erg duur en slechte camcorders

Motortje hoor je op je opname zodra je gaat zoomen en bij sommige hoor je ook het bandje draaien op de opname.

Bij een camcoder met bandjes koop gelijk een set bandjes met een cleaningtapeje.

Oke , zo erg vind ik de zoeker niet , als die ontbreekt. Ik neem nooit een abonnement dus dat was ik ook niet van plan ;)

Als dat motortje echt heel hard klinkt , dan is dat best jammer , ik zal het vragen in de winkel vandaag.

Wat is eigenlijk het nut van een cleaningtape ?
Kan ik dan een miniDV bandje hergebruiken ?

Hoe zit het dan eigenlijk met de USB aansluiting ? Als er een filmpje op het bandje staat dan kan ik die ook gewoon zonder kwaliteitsverlies naar mijn computer overzetten ? Dat is wel wat ik wil eigenlijk. Ik wil liever niet allemaal video apparatuur hier hebben staan .

En bedankt voor de reactie!

bandjes zijn opnieuw te gebruiken werkt nml net als een videoband
cleuning tape is voor de opname kop in je camcorder
Na een tijdje wordt deze vuil en je opname gaat haperen en wordt slecht

USB werkt wel maar geeft bij mij echter vaak problemen geluid en beeld lopen inens niet gelijk

firewire werkt veel beter firewire kaart kost ong 15 euro.
Ik zelf brand film vanf camcorder dirict op een rewitedvd op dvdrecoder lees daarna in pc om te bewerken. Werkt vindt ik het fijnste

bandjes zijn opnieuw te gebruiken werkt nml net als een videoband
cleuning tape is voor de opname kop in je camcorder
Na een tijdje wordt deze vuil en je opname gaat haperen en wordt slecht

USB werkt wel maar geeft bij mij echter vaak problemen geluid en beeld lopen inens niet gelijk

firewire werkt veel beter firewire kaart kost ong 15 euro.
Ik zelf brand film vanf camcorder dirict op een rewitedvd op dvdrecoder lees daarna in pc om te bewerken. Werkt vindt ik het fijnste

Dus als ik het goed begrijp , kan ik bv. 1 bandje heel lang gebruiken ? Dus dat ik het bandje weer kan leeghalen en weer opnemen. Ik probeer eerst USB wel en anders FireWire.

Bedankt voor je reactie!

Edit : Ik ben vandaag bij de Dixons geweest , daar vertelde het personeel mij dat je sommige MiniDV bandjes kunt hergebruiken maar de kwaliteit word wel minder. Verder vertelde ze mij ook nog dat ik misschien wel naar de HDD camera's moet kijken , want ze vertelde me dat MiniDV eruit ging. Daar start ik een nieuw topic over

Deze vraag is OPGELOST ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan