Minilaptop zonder CD-rom drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

John__Y

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2002
Mijn minilaptop is erg handig, maar ik heb nog geen methode gevonden om software van CD/DVD te installeren, omdat er geen drive op zit. Heb al geprobeerd een (oude) externe CD-brander daarvoor te gebruiken, maar daar trapt hij niet in.
Wie weet wat ik het beste kan doen?
Greetz :thumb:

''daar trapt hij niet in''

Wil je zeggen dat dat niet kan bij een minilaptop? een externe dvd/cd

Nog een mogelijkheid, via een thuisnetwerk en dan de player van de andere PC op delen zetten.

extern

Hoi Loonytune en Lokoloko,

Bedankt voor jullie meedenkwerk. Ik zit zelf ook te denken aan een draadloos netwerk en dan de mini te verbinden met de drive van een pc die wel een cd/dvd-drive heeft.
De externe drive die ik heb geprobeerd was een externe brander die ik via usb heb gekoppeld - maar dat leidde tot niets.
Wat me het simpelst zou lijken is verbinding met een andere pc via een lan-kabel. Hebben jullie daarmee ervaring? Ik heb wel eens gehoord dat die gewoon te koop zijn. Is er dan een speciaal programma nodig voor de overdracht, of werkt dat dan zoals 'vroeger' met een nulmodem tussen **** oude computers [uit het AT-tijdperk zal ik maar zeggen].

hartelijke groeten,

J :thumb:

Heb zelf nu 2 minilaptops staan hier die moet ik omtoveren van linux ix xp :confused:

- Via netwerk
- USB
- CD image maken op een andere PC en deze via USB op je eigen pc zetten en in een CD mount programma zetten. (beetje overdreven, maar het kan.... als je wilt)

Ik zou voor USB gaan, maar dat moet je zelf weten:thumb:

Als het een minilaptop is die ik heb gemaakt staat er linux op en kan je niks op installeren

asus-review.jpg

Hoi Loonytune en Lokoloko,

Bedankt voor jullie meedenkwerk. Ik zit zelf ook te denken aan een draadloos netwerk en dan de mini te verbinden met de drive van een pc die wel een cd/dvd-drive heeft.
De externe drive die ik heb geprobeerd was een externe brander die ik via usb heb gekoppeld - maar dat leidde tot niets.
Wat me het simpelst zou lijken is verbinding met een andere pc via een lan-kabel. Hebben jullie daarmee ervaring? Ik heb wel eens gehoord dat die gewoon te koop zijn. Is er dan een speciaal programma nodig voor de overdracht, of werkt dat dan zoals 'vroeger' met een nulmodem tussen **** oude computers [uit het AT-tijdperk zal ik maar zeggen].

hartelijke groeten,

J :thumb:

Je bedoeld hier waarschijnlijk een netwerk of Lan cross cable.
Deze gebruik je voor een netwerkverbinding tussen 2 computers en deze kabel is gewoon te koop.

Hoi !

Ik heb een ASUS Eee 900 mini-laptop.

XP was voor-geinstalleerd.

Ik kan er alles opzetten via USB-stick, en van een bootable USB-stick start het ding probleemloos op !

Ook van een SD-kaart trouwens !

Dus waarom moeilijk doen met netwerken ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik heb een ASUS Eee 900 mini-laptop.

XP was voor-geinstalleerd.

Ik kan er alles opzetten via USB-stick, en van een bootable USB-stick start het ding probleemloos op !

Ook van een SD-kaart trouwens !

Dus waarom moeilijk doen met netwerken ?

Greetz,

Harry.

Die optie had ik ook al in antwoord 2 gegeven

Ik heb intussen een router gekregen en worstel nog met het delen van CD-rom drive van andere laptop. Ik heb nu geprobeerd:
a. E-drive op delen zetten via explorer
b. Delen en beveiligen
c. Tab "delen"
Hoe ik de dvd-drive dan kan benaderen via de mini is me nog een raadsel :shocked:

Graag jullie hulp

J

PS CrossLan-kabel wil ik pas proberen als 'delen' niet werkt.
PS Mbv een andere Helpmij-tip kan ik vanuit de mini de andere laptop pingen. Resultaat: 4 pakketten verzonden, alle vier aangekomen. TTL=128 [?]
Maar hoe dit om te zetten in iets dat werkt? Verder moest ik helaas ZoneAlarm uitzetten om dit te laten werken.

Laatst bewerkt:
het beste kunt u naar de winkel gaan en een paar externe drivers proberen dit kan bij de meeste winkels snel en gratis als een driver helemaal niks doet licht het meestal toch aan de drivers

Hoi

Ik ben eens wat gaan lezen op internet over mini laptops en bij veel mensen die xp draaien is een externe usb cd/dvd geen enkel probleem, ligt het misschien niet aan je brander ? Wat voor een type laptop heb je en het merk? Kunnen we misschien vinden hoe andere mensen het hebben opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan