Minimaal vereiste werkgeheugen tegewnwoordig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plukje

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Hallo computer goeroe's,

Om eerlijk te zijn heb ik niet zo denderend veel verstand van computers, ik weet de basis beginselen. Nu is het zo dat ik me pc alweer een jaar of 3 heb en merk dat ik met de huidige prestaties niet de software (games) volledig bij kan houden.

Er komt binnenkort een nieuwe videokaart in: een HD6870 zoals het er nu naar uitziet

Ik heb de volgende pc: HP Pavilion Elite m9452nl en dan nog helemaal standaard
Windows 7 ultimate 64-bit versie staat erop
Moederbord: Narra3/Nettle3 (zegt mij niet zo veel helaas)
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor
- 4GB werkgeheugen en loont het de moeite om het uit te breiden naar de maximale 8GB geheugen?
Dit zijn de gegevens over de videokaart:
Geheugen video-adapter 768 MB gereserveerd geheugen.
Video-adapter, bus 1 PCI-Express 16x
Videokaartfuncties NVIDIA® GeForce™ 9600 GS met PureVideo® HD technologie
Grafische adapter DVI/VGA-poort, VGA-poort, HDMI-poort

Duss wat denken jullie, heeft het nut om het werkgeheugen van 4 naar 8Gb uit te breiden? En waaraan kan ik direct merken dat ik te weinig werkgeheugen heb?
Merk je dat aan het niet vloeiend wisselen tussen programma's?
Owja en dan nog een laatste vraag, ik speel dus graag games met graphics voluit: Kost dit veel werkgeheugen?

Bedankt en groetjes,
Sander

Hoi...

Neen..om te gamen is upgraden naar 8gb echt niet nodig.Je videokaart is veel meer bepalend.
In taakbeheer kan je trouwens zien wat je geheugen gebruik is bij divers gebruik.Zal je zien dat die nauwelijks tot die 100% loopt.
4gb is dus vooralsnog voldoende.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Frank. De videokaart neemt veel werk weg bij de centrale CPU. Videokaarten hebben sowieso vaak krachtige CPU's (paralelle berekeningen ipv serieel). Nu snoept je PC 768 MB van het gewone geheugen af. Straks zal die weer bij het gewone geheugen komen, omdat je die niet meer nodig hebt voor de onbaord videokaart. Je gaat er dus op 2 fronten op vooruit.

Mocht je toch nog geld overhebben, dan zou je eventueel kunnen investeren in een solid staat disk. Dat zal je PC ook een snelheidsboost geven. Echter, moet je nieuwe videokaart zal je absoluut verbetering merken.

60 GB is niet echt enorm als "systeemdrive"... Win7 64 pakt al meer dan 16 Gig, hiberfil.sys gemiddeld zo'n 4 tot 6, PageFile.sys 4... dan is er al bijna 25 weg en staat er nog geen programma op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan