• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

minimale en maximale waarde in een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

slipperr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2014
Bij de formule heb ik een maximale waarde en een minimale waarde.
De minimale waarde is 10 als het lager is als 10 dan wordt het 0.
De maximale waarde is 50 en wordt niet hoger.
Tussen die twee waarden wordt er geïnterpoleerd tussen de waarde afhankelijk van een andere waarde uit een cel.
Het interpoleren heb ik wel voor elkaar net als de maximale waarde 50 in de formule.

Hoe krijg ik nu ook de minimale waarde in diezelfde formule?

In het bijgevoegde bestand verduidelijk het verhaal misschien een beetje.
De rij K daar draait het allemaal om

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Bijlagen

Je schrijft dat als de minimale waarde kleiner is dan 10 de minimale waarde 0 is.
Ik neem aan dat je bedoelt dat als de minimale waarde 0 is de minimale waarde op 0 wordt vastgesteld.
In dat geval kan je gebruik maken van ...
Code:
=Max(0;...)
... om ervoor te zorgen dat de minimale waarde 0 is om uit het bereik waar nu ... staat als de waarde hoger is dan 0.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Met de functie ALS() kan dit. Kopieer in K2:

=ALS((50-(H2+I2-50)/(0,5*B2-50)*40)>50;50;ALS((50-(H2+I2-50)/(0,5*B2-50)*40)<10;0;(50-(H2+I2-50)/(0,5*B2-50)*40)))

En dan doortrekken tot K17.

Mag ik jullie heel erg bedanken.

Ik begrijp uit de huisregels van het forum dat als het probleem is opgelost dit moet melden.

Bij deze dan opgelost.

slipperr

Dat wordt inderdaad heel erg gewaardeerd maar dat kan je doen door bovenaan in het menu de vraag op opgelost te zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan