• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minimale waarde van adres opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sergiodissel

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
22
Hallo,

Ik probeer een formule te maken om een minimale waarde uit te lezen.

Ik wil in een cel het adres in kunnen vullen, bijvoorbeeld Militaireweg 35, en dat ik dan de maximale waarde hiervan uit kolom O terugkrijg. Als ik Militaireweg 35 zoek, moet het bereik waarin gezocht wordt dus A2 t/m O5 zijn.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt :)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ik snap eerlijk waar niets van wat je nu precies wil. Probeer het wat duidelijker uit te leggen met het juiste antwoord al weergegeven in je bestand.
 
Als ik in cel R2 Militaireweg 35 typ, wil ik dat in cel S2 de kleinste waarde uit kolom O voor dit adres komt. De lege cellen onder het adres, horen bij het adres wat er boven staat. Dus bij bijvoorbeeld Militaireweg 35 horen rijen 2 t/m 5 en bij Het Blok 2 t/m 8 horen rijen 6 t/m 11. Zie het bijgevoegde bestand.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Je moet een referentie hebben. Je kunt als je werkelijke bestand veel meer rijen heeft eerst even de cellen opvullen met een macro (anders kan het handmatig ook). De formule staat al klaar in S2. Klik eerst even op "vul cellen"
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (1).xlsm
    17,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan