• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minimale waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bierbaum

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Beste,

Ik kom er niet uit!

Binnen een exel document heb ik het volgende gegeven in één kolom:

Aantal projecten
26

In een ander kolom staan vervolgens het aantal medewerkers dat er is. Dit houdt in, één medewerker per 26 projecten. Zodra het aantal projecten dus boven de 26 komt (wordt ingevuld), moet er één medewerker bij komen. En zo ook als het aantal projecten boven de 52 komt etc.

Vervolgens is één medewerker het minimum, maar kan het aantal projecten wel onder de 26 gaan.

Weet iemand hoe de formule er uit ziet die in de kolom van het "Aantal medewerkers" komt te staan? Ik ben nog erg onervaren met exel maar moet dit document wel oplossen voor mijn stage...

Plaats eens een voorbeeldbestandje met fictieve namen, en tevens de gewenste uitkomst en redenering.

Met bijlage

Beste,

Bij deze met bijlage.

In mijn bovenstaande vraag, heb ik het dus over Cel F9, maar tevens moet ik enkele cellen daar onder met een zelfde formule (bijvoorbeeld de huur) laten stijgen. Deze moeten dus per 26 projecten, stijgen en dienen minimaal de waarde te hebben die ze nu hebben.

Ik hoop dat u mij kunt helpen, ik kom er niet uit!

Bijlagen

Klopt als een bus, fantastisch! Bedankt voor je hulp Wigi!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan