HenkBakker
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 nov 2006
In externe sheets staan codes (van 10 karakters), waarvan ik de laagste en de hoogste waarde van een reeks (van 50) van het eerste karakter wil weten.
Er zijn 10 boxen.
Het eerste karakter (een cijfer) van de code bepaal ik met de LINKS-functie.
Het resultaat is een cijfer tussen 0 t/m 9. Als er geen code is (het veld met de code is leeg), dan geef ik de waarde -1. (Dit kan ook een andere waarde zijn, zolang het maar niet 0 t/m 9 is).
De 'lege' waarden (nu aangegeven met -1) wil ik niet betrekken in het bepalen van het minimum en maximum van de reeks van 50 waarden.
Zoals te zien is, voldoen de MIN en Max functies niet. Blijkbaar is dit het geval als de waarden voortkomen uit een formule.
Weet iemand wat ik moet doen?
Er zijn 10 boxen.
Het eerste karakter (een cijfer) van de code bepaal ik met de LINKS-functie.
Het resultaat is een cijfer tussen 0 t/m 9. Als er geen code is (het veld met de code is leeg), dan geef ik de waarde -1. (Dit kan ook een andere waarde zijn, zolang het maar niet 0 t/m 9 is).
De 'lege' waarden (nu aangegeven met -1) wil ik niet betrekken in het bepalen van het minimum en maximum van de reeks van 50 waarden.
Zoals te zien is, voldoen de MIN en Max functies niet. Blijkbaar is dit het geval als de waarden voortkomen uit een formule.
Weet iemand wat ik moet doen?