Minimum systeem vereisten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb een:
Pentium D 3.4 Ghz
ASUS P5GC-MX/1333
2GB intern geheugen
NVIDIA GeForce 9600GT met 1GB DDR3, 256bits en Dual DVI

Als ik nieuwe spellen wil gaan spelen wat zou ik dan uit moeten breiden voor een betere performance, wat heeft het meeste zin met mijn configuratie?

Tja, dat ligt aan de spellen die je wilt spelen en dat vermeld je niet. Aan de hand van de eisen van die games kan je een vergelijking maken ten opzichte van jou pc.

Of je test het hier: www.canirunit.com
Dan zie je meteen of je pc een bepaald spel kan draaien, ook zie je of je het op hoog of laag kan draaien. En bij een fail zie je welk onderdeel er niet voldoende is.

Het is ook een algemene vraag en ik weet niet welke spellen ik wil spelen. 3D shooters dat wel. Welke componenent in mijn configuratie zou over het algemeen genomen het meest effect hebben na een update.

Nogmaals, je weet pas wat je zou moeten aanpassen als je weet wat je wilt spelen.

Op dit moment lukken de meeste games nog wel, al is je videokaart niet een van de beste voor gamen en zou extra ram ook niet verkeerd zijn. Zeker als je Vista draait.

Ik draai XP nog steeds. Wat is er mis met de videokaart? Net nieuw :( Veel meer geld wilde ik er echt niet aan besteden...

Het is een budget kaart en kan echt zware games niet op hoog runnen.

Daarbij was het jou vraag wat je zou moeten upgraden...

En heb je nu al een paar games in je hoofd die je kan testen op de site die ik gaf? Weet je meteen waar je aan toe bent.

De site werkt niet bij mij, downloading maar er gebeurt niks. Ik wil wel wat 3D spellen gaan bekijken hoe ze in elkaar zitten maar weet nog niet wat. Is nu meer dat ik een redelijk systeem heb om de game die ik zelf aan het maken ben te draaien.

Oh, dat is weer iets heel anders.. Het gaat dus om je eigen game?

Dan zijn de eisen zo hoog als je ze zelf wilt leggen.

Zoals anderen al gesuggereerd hebben ligt het er helemaal aan hoe veeleisend een spel is.
Maar bij sommige spellen moet je gewoon een beetje testen hoe hoog je kan kwa settings...zolang je maar zorgt dat je zoiezo aan de minumum systeem eisen voldoet hehe.

De videokaart is niet heel erg high end maar als ik naar de andere hardware kijk denk ik dat je processor en je Ram je het meest achter houden, steeds meer spellen worden geoptimaliseerd voor Dualcore processors en mischien in de toekomst zelfs quadcore :p

Jaha en nieuwe processor betekent weer EN al mijn geheugen vervangen EN een nieuw moederbord :(

Maar wat is nu eigenlijk de bedoeling?

Je wilt dat jou pc jou zelf gemaakte spel aan kan? Zo ja, dan is er toch geen probleem, immers jij maakt dat spel.

Ja maar ik maak dat spel alleen, het is 3D zoals Quake etc. C++ met OpenGL is voor mij alleen niet te doen, teveel werk dus maak het in Flash en dat is gewoon best zwaar voor de pc. Ben nu druk bezig en aan het kijken hoe ver ik kan gaan maar je hebt gewoon een minimaal aan triangles nodig wil je niet dat overal continu gaten vallen dus nee een bepaald minimum heb ik zo niet in de hand. Maar als ik zie dat het allemaal gaat lukken ga ik de pc wat sneller maken zodat ik de game zo mooi mogelijk kan maken voor wat een redelijke pc nu aankan. De mijne is natuurlijk alweer een oudje...

Maar zie dat mijn mainboard goed is voor core2duo dus misschien die ik er volgende maand eentje in met een extra stukje geheugen :)

Voor games heb je iig een hele goede grafische kaart nodig en een goede processor, veel RAM geheugen

suc6:thumb:

Het hangt ook een beetje af welke monitor je hebt staan... Als deze toch niet zulke hoge resoluties aan kan dan heb je ook niet zo'n high-end videokaart nodig. :p

En wat meer geheugen helpt ook al behoorlijk en is een goedkope manier van upgraden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan