minste+beste kwaliteit kabel(s) voor nieuwe laptop en tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo

Ik wil zowel een nieuwe laptop als een nieuwe tv aanschaffen.
Nu wel ik films die ik ga afspelen via de laptop, aansluiten op die tv, zodat ik de films dus in het groot kan zien op de tv.
Is er een kabel die zowel beeld als geluid verbindt van laptop naar tv als beide een bepaalde uitgang hebben bijv? Welke kabel en welke uitgangen zijn dat dan?

Dan wil ik ook muziek afspelen via de laptop en die aansluiten op de tv met home cinema set. Is dit ook direct te regelen, dus dat je het geluid aansluit op de cinema set?

Alvast bedankt!!

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben een leek op dit gebied, dus hoe weet je dat je laptop en tv een hdmi uitgang heeft? Staat dat er op, of kun je dat gemakkelijk zien, of is daar een term voor in de specificaties van de laptop/tv.

Nog over de cinema set: zit daar standaard een kabel bij die je kunt aansluiten op die headphone ingang van de laptop?

nee, normaal niet, maar je kan wel een kabeltje (deze bv) kopen, of een kleine splitter (die je in de audio uitgang van je pc moet plaatsen), waarop je dan een composite audio kabel (met rood-witte of rood-zwarte plugs, deze dus) kan aansluiten, normaal heeft iedere surround set meerdere aansluitingen voor audio composite

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben een leek op dit gebied, dus hoe weet je dat je laptop en tv een hdmi uitgang heeft? Staat dat er op, of kun je dat gemakkelijk zien, of is daar een term voor in de specificaties van de laptop/tv.

Nog over de cinema set: zit daar standaard een kabel bij die je kunt aansluiten op die headphone ingang van de laptop?

niet elke laptops ondersteunen dit
je moet een laptop hebben met een redelijke videokaart
dit is een HDMI poort
http://www.usa.canon.com/uploadedimages/FCK/Image/50D Whats New Page/HDMI_Out_400x600(1).jpg

de nieuwste TV's voral de flat screen tv's ondersteunen dit
het staat meestal ook op het product HDMI ready of supports HDMI etc..

de tv en laptop hebben dit poortje dus nodig!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan