• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

minuten grens in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tirzavd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2016
Hallo,

In Excel wil ik graag een formule gebruiken om te kijken of er niet te veel minuten aan een project wordt besteedt. Hierbij is het dan zo dat er in kolom x staat hoeveel dagen dit project al loopt, en in kolom z hoeveel tijd hieraan is besteed.
Het is de bedoeling dat er niet meer dan 1300 minuten zit in het project, waarbij dit project een jaar kan lopen.

Om te zorgen dat er een beetje speling in zit en dat er de eerste maand enthousiast wordt gewerkt hebben we een grens gesteld waarbij de eerste 30 dagen 200 minuten mogen worden besteedt en daarna elke 30 dagen 100 minuten extra (dus van 31-60 dagen mogen er 300 minuten aan het project zijn besteedt). Wanneer er dan meer dan de gestelde minuten aan het project in combinatie met het aantal dagen dat het project loopt wil ik iets zien dat er teveel minuten in het project zitten. (kan gewoon waar/onwaar zijn).

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Tirza

Hoe ga je de uren registreren? Daar begint het mee denk ik. Kun je een voorbeeldje posten?

De minuten worden geregistreerd in een programma, hier kan ik dan een export uit halen met de geregistreerde minuten. In onderstaand screenshot staat dan welke kolommen ik echt gebruik. Alle andere kolommen heb ik even weggelaten.
printscreen bestand 1300 minuten.png

Het is hier toch geen plaatjesclub maar een Excel forum. Dus graag een excel bestandje met eventueel dummy gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan