• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

minuten registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

minineo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo allemaal,

Af en toe voer ik voor klanten werkzaamheden uit die ik moet factureren. de tijd moet ik handmatig bijhouden, maar ik zoek een oplossing om in een excelbestand te kunnen klikken op een button als ik begin en nog een keer te klikken als ik klaar ben.
Het mooiste zou zijn dat er de tussenliggende tijd in minuten wordt geteld.

Is dat mogelijk? En zo ja, wie wil mij daarbij helpen?

Alvast bedankt, Michiel

Beste minineo ;)

Door gewoon op ,de CTRL + : te drukken krijg je de tijd in beeld.
Daarna de 2 cellen van elkaar aftrekken en je hebt de werktijd.

Groetjes Danny. :thumb:

Als je in afgeronde minuten wilt werken is Danny's manier inderdaad een handige, maar het nadeel is dan wel dat er geen datum bij staat.

Ik heb het wat anders gedaan, waardoor je een datumtijd met de tijd in seconden in de geselecteerde cel krijgt door op de knop te klikken. Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

thanx, super, volgens mij kan ik hier precies dat mee wat ik wil, ik ga het formulier eens verder uitwerken en kom er zsm op terug!

Mvg, Michiel

Inderdaad nog makkelijker, kan ik me ook niet vergissen welk veld, thanx

Mvg, Michiel

Nadeel is alleen wel dat je nu ook een stop tijd kan ingeven terwijl er nog helemaal geen starttijd is gedefinieerd. Dan krijg je dus een negatief aantal minuten als je later alsnog de starttijd invoert.
Handiger zou het denk ik zijn om 1 button te hebben die de start- en stoptijd zet aan de hand van welke nu aan de beurt is (wat natuurlijk makkelijk uit het aantal argumenten in een kolom af te leiden is).

Zie bijlage.

Bijlagen

Vinnie82,

Deze is inderdaad beter.
Je kunt hem uitbreiden zodat hij gelijk de kosten weergeeft die gemaakt zijn.
Dan kun je bij de klant gelijk afrekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan