Ik heb een MIO Spirit 575 Live TMC. Nieuwe kaarten installeren ging met WindowsXP 32bit altijd goed. Sinds kort heb ik op mijn pc Windows7 64bit. Nu wilde ik nieuwe kaarten installeren, maar tot mijn verbazing loopt dan de pc volledig vast. Het downloaden van de kaarten is geen probleem. Ik installeer vervolgens de MIO Desktop vanaf de dvd. Daarna sluit ik de MIO aan en die installeert dan eerst een update en meldt daarna 'Bezig met synchroniseren' dus alles gaat helemaal volgens de regels. Halverwege het synchroniseren loopt de MIO Desktop echter zodanig vast dat ik met Advanced Uninstaller Pro het MIO Desktop-programma moet verwijderen en daarna de pc geforceerd moet afsluiten omdat de MIO Desktop en de melding 'Bezig met synchroniseren' toch nog op het scherm blijven staan. Heb dit drie keer geprobeerd.
Omdat ik ook Linux Mint 64bit op mijn pc heb (dual boot) heb ik daar in virtual box een geleende Windows7 32bit geïnstalleerd. Als ik daar dezelfde procedure volg gaat het wel goed. Alleen heeft virtual box te grote moeite met dit soort grote kaartbestanden.
Ik begrijp niet waarom het in 64bit mis gaat. Als MIO specifiek op Windows 32bit moet draaien (staat nergens iets over), zou het toch ook in 64bit moeten kunnen draaien?
Omdat ik ook Linux Mint 64bit op mijn pc heb (dual boot) heb ik daar in virtual box een geleende Windows7 32bit geïnstalleerd. Als ik daar dezelfde procedure volg gaat het wel goed. Alleen heeft virtual box te grote moeite met dit soort grote kaartbestanden.
Ik begrijp niet waarom het in 64bit mis gaat. Als MIO specifiek op Windows 32bit moet draaien (staat nergens iets over), zou het toch ook in 64bit moeten kunnen draaien?