MIO laat Windows7 64bit vastlopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb een MIO Spirit 575 Live TMC. Nieuwe kaarten installeren ging met WindowsXP 32bit altijd goed. Sinds kort heb ik op mijn pc Windows7 64bit. Nu wilde ik nieuwe kaarten installeren, maar tot mijn verbazing loopt dan de pc volledig vast. Het downloaden van de kaarten is geen probleem. Ik installeer vervolgens de MIO Desktop vanaf de dvd. Daarna sluit ik de MIO aan en die installeert dan eerst een update en meldt daarna 'Bezig met synchroniseren' dus alles gaat helemaal volgens de regels. Halverwege het synchroniseren loopt de MIO Desktop echter zodanig vast dat ik met Advanced Uninstaller Pro het MIO Desktop-programma moet verwijderen en daarna de pc geforceerd moet afsluiten omdat de MIO Desktop en de melding 'Bezig met synchroniseren' toch nog op het scherm blijven staan. Heb dit drie keer geprobeerd.
Omdat ik ook Linux Mint 64bit op mijn pc heb (dual boot) heb ik daar in virtual box een geleende Windows7 32bit geïnstalleerd. Als ik daar dezelfde procedure volg gaat het wel goed. Alleen heeft virtual box te grote moeite met dit soort grote kaartbestanden.
Ik begrijp niet waarom het in 64bit mis gaat. Als MIO specifiek op Windows 32bit moet draaien (staat nergens iets over), zou het toch ook in 64bit moeten kunnen draaien?

Probeer eens om in Seven het programma te installeren als Windows 7 via compabiliteit. Mogelijk doet hij dan 32 bit.
Je kunt natuurlijk ook XP kiezen.

Wat ook nog wel eens wil helpen via de zelfde weg (rechts klikken, eigenschappen, compabiliteit) hem als administrator uitvoeren.
Dit kan zowel voor de install als met het geïnstalleerde programma.
Bij het geïnstalleerde programma, kies dan voor (voor alle gebruikers).

Dank voor je reactie. Je eerste advies - installeren via compabiliteit - begrijp ik niet. Je tweede advies: ik heb XP 32bit in virtual box, maar dat werkt heel traag. Alleen al het downloaden van de kaarten duurt bijna drie uur. Ik kan de Mio-software wel installeren, maar als ik de MIO aansluit krijg ik na een tijdje de melding 'Kan niet doorgaan door fout bij lezen MIO. Controleren of MIO is aangesloten.' Uit die melding kan ik niet opmaken of het gaat om een leesfout of dat hij de MIO niet ziet.

Ik kan natuurlijk screendumps gaan maken, maar je kunt toch wel even doen wat ik zeg ??
Klik met rechts op het programma, kies voor eigenschappen, klik dan op de tab compatibiliteit, dan uitvoeren als, meestal staat daar standaard XP SP3 genoemd.
Nu zal hij dus geïnstalleerd worden als was het XP. Werkt bij alle exe files.
Dit is dus niet het zelfde als virtual box of VM. Daar zit een schil tussen je virtuele netwerk kaart en de fysieke. Afhankelijk van je hardware zal dat meer of minder vertraging opleveren. En niet alle devices werken vlekkeloos in een virtuele omgeving. Zou best kunnen dat hij je USB niet ziet. In VM moet je hem zelf nog toevoegen.

Het is gelukt zoals je het aangaf. Ik kende die optie niet. De eerste keer liep de pc overigens ook vast. Als je de MIO aansluit geeft een schermpje aan dat je een software update hebt. Als je ok geeft gaat hij die downloaden. Op dat moment verschijnt er ook een schermpje dat aangeeft dat het synchronisatieproces gaande is. Als dat halverwege is loopt de pc vast. Wat ik gedaan heb, is de update niet activeren, maar daarmee wachten tot het synchroniseren klaar is. En dan gaat alles wel goed. Updaten en synchroniseren tegelijk gaat dus blijkbaar niet. Bedankt voor de hulp en ik heb ook weer wat geleerd.

Graag gedaan.
Let ook nog op het volgende:
Sommige programma's installeren automatisch als administrator (je ziet een pop-up, die je moet accepteren) maar !!
Het programma moet ook gestart worden als administrator.

Een voorbeeld van zo'n programma is Everest Home.
De eerste keer na installatie werkt het, maar daarna alleen als je hem opstart als administrator.
Hij start wel, maar b.v. sensors doet het niet blijft leeg.

Zet hem even op opgelost, dan heeft een ander er ook iets aan.
Als oud bestuurder kan ik het niet nalaten dit te vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan