Mircofoon van headset bestaat volgens de laptop niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timeleaper

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo,

Ik wist niet precies hoe ik het correct moest omschrijven in de titel, dus hopelijk is mijn verdere uitleg wel begrijpelijk:
Ik heb dus een headset gekocht, steelseries siberia V2, het geluid is erg goed en daar heb ik dus geen problemen mee. Het enige wat niet goed werkt is de microfoon, want mijn laptop vindt hem niet eens - of hoe je dat moet zeggen. Ik heb ook gekeken op de laptop van mijn moeder, om te kijken of de microfoon zelf niet gewoon kapot was, maar die geeft hem wel aan als ik hem aansluit. Dus trok ik de conclusie dat het aan mijn laptop moest liggen, hoewel ik niet weet hoe ik dit moet oplossen.
De aansluiting is een 3,5 mm-plug. Ik heb al gekeken op internet, maar daar kon ik niet echt soort gelijke problemen vinden. De enige drivers die ik kan installeren zijn voor de USB versie en ik heb dus een jack. Om de driver te installeren moet je de USB aansluiten, dus is het onmogelijk voor mij om het dus te installeren.
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Bedankt voor het lezen, hopelijk begrijpen jullie mijn probleem.

Groetjes,
Timeleaper.

PS; Mijn laptop heeft van zichzelf ook een ingebouwde microfoon, maar met deze hoor je werkelijk ALLES wat er zich in de kamer afspeelt. En de kwaliteit is ook niet even goed, vaak een hoge piep overal doorheen als ik hem te hoog heb staan. Ik denk niet dat dit enige problemen kan vormen voor de mircrofoon van de headset, maar ik dacht: misschien is het handig om te weten?

Hallo Timeleaper,

Heb je in de mixer setting van je laptop niet iets van microfoon of input?
Je sluit de headset (zijn twee 3.5mm pluggen als het goed is) op de hoofdtelefoon aansluiting en de microfoon op de input aansluiting.
Je laptop hoeft niks te "vinden" aangezien het gewoon de input gebruikt. Probleem zit dus hoogwaarschijnlijk ik het "open" zetten van de ingang welke de microfoon gebruikt.
(Instellingen op je laptop dus)

Suc6

@ Pascalboy; Ik leende eventjes de mircofoon van mijn broer en sloot hem aan, ook deze was er volgens mijn laptop niet.

@ BikerBilly64; Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, om eerlijk te zijn. Ik heb bij opnameapparaten gekeken bij de mixer ja en daar stonden alleen de microfoon van de laptop zelf; zoals altijd. Als ik bij mijn moeder kijk geeft hij die van mijn headset wel weer als ik hem aansluit en bij mijn broer ook. En dat bedoel ik stiekem ook met vinden, maar ik wist niet echt hoe ik het anders moest noemen.
Kijkend naar het feit dat hij ook de microfoon van mijn broer niet pakte: hoe kan ik instellen dat hij die opening wel... opent? En dan bedoel ik voornamelijk waar het staat, bij het configuratiescherm neem ik aan? Echter ben ik niet zo'n held in dingen zelf vinden, dus wat hulp zou fijn zijn (;

je moet even kijken bij convegratie scherm bij geluid of je daar iets kan instellen denk ik

@ Pascalboy; Daar heb ik een uur zitten kijken, maar als hij die poort niet opent kan ik er verder weinig mee. Ik heb ook bij apparaat beheer gekeken, maar hier kan ik hem ook niet vinden. Dus ik denk niet echt dat het enige nut heeft om er verder nog in te kijken; tenzij je via daar die poort kan openen ;p

Timeleaper, niet om het een of ander, maar heb je wel 2 mini-jack aansluitingen op je laptop?
Wat is het type laptop?

Vaak heeft een laptop alleen maar een mini-jack aansluiting voor een koptelefoon of boxjes, en NIET voor een externe mic.
Die zouden alleen via USB moeten werken, inderdaad.

Oudere laptops wel, maar met geïntegreerde mics in de laptops is dit veelal niet het geval.

Laatst bewerkt:
Ja, volgens mij wel. Ik heb gekeken en er staat zelfs een klein pictogram van een microfoon bij, dat betekend dus dat hij daar gewoon voor bedoeld is. Toch?
Het zijn trouwens twee aansluitingen, eentje met een microfoon en een met een koptelefoon: ik heb al gecheckt of ik niet verkeerd om had dus vandaar dat ik het weet.

Ik weet niet wat voor type laptop ik heb, maar het model is: K52D. Misschien kun je hier iets uit afleiden wat type betreft?

Dat is een Asus...

Wat voor besturingssysteem draai je er op?
Via Windows 7 zal je soms het "apparaat" (eigenlijk gewoon de aansluiting) moeten inschakelen.
Drivers voor de specifieke headset zijn met Mini-jack aansluitingen niet nodig.

Je kan wel de drivers van je geluidskaart updaten.
Dat kan hier

Sorry, ik ben niet altijd even snel van begrip x')

Ik heb Windows 7 64 bits.
Dus dan moet ik hem inschakelen... Hoe doe ik dit? Want als ik bij het configuratiescherm kijk en dan bij apparaten slaag ik er niet in hem te vinden.

Daarbij wilde ik dus die Driver updaten en dan moet ik dus de Realtek Audio Driver downloaden, toch? Nou, toen ik dit deed kwam er op een gegeven moment een probleem, een error die het volgende zei: Unable to find a compatible SRS Audio Device.
Mijn laptop is nog niet zo lang geleden naar de reparateur geweest en die hebben alles er vanaf gehaald en weer opnieuw erop gezet, weet niet meer hoe je dat precies noemt, kan het daarmee te maken hebben?

Als je met je rechtermuisknop op het speaker icoontje klikt in je taakbalk, dan kies je daarna voor "Opnameapparatuur" (Recording Devices).
Je ziet dan als het goed is een lijstje met opname apparaten.
Als alleen je mic intern erop staat, klik dan even met de rechter muisknop erop en vink "Uitgeschakelde apparaten weergeven"

Ik heb dat sowieso aangevinkt en alsnog staat hij er niet bij. En alsnog staat alleen de microfoon van de laptop zelf er...
Is er geen manier waarop ik kan checken of de aansluiting wel... Open is, om het zo maar eventjes te zeggen.

Ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar ik denk dat het voornamelijk aan de driver lag die ik had geïnstalleerd want daarna had ik eigenlijk niet meer gekeken of er iets was veranderd.
Ik keek zonet weer eens eventjes en toen stond hij er ineens bij. Ik weet niet hoe ik dit nou precies voor elkaar heb gekregen, maar het gaat erom dat hij nu werkt. Toch?
(En meestal heb ik dat altijd als ik dingen heb gefixt wat laptop en zo betreft.)

Heel erg bedankt voor al jullie hulp ~!

Hier kan nu geloof ik wel een slotje op ;o ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan