Mis 150 GB op mijn SATA 750GB Samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc193

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Hallo,

Ik heb zojuist (paar dagen) een nieuwe pc gekocht. Met vista Ultimate en een HD: SATA 750GB 7200 32MB Samsung HD753LJ.

Hij zou 750 GB groot moeten zijn. Nu weet ik dat dat niet altijd het geval is. Met bits en bytes. Dus gaf die me in het begin sowieso al een grootte van 700GB ipv 750. Nu heb ik er voor 40 GB aan data op staan. Dus zul je zeggen dat er nog 660 GB aan vrije ruimte moet zijn... Niets is minder waar, want hij geeft me nog maar 560 GB aan vrije ruimte. In totaal mis ik dus 150 GB!!!!!

Weet iemand hoe dit kan?

Alvat bedankt,
Luc

Dat je 700 Gb overhoudt lijkt mij logisch, heb ik ook (zelfde schijf...)
Als je er dan 40 Gb data opzet heb je 700-40=660 GB over ....
Heb je de prullenbak al geleegd? en hoe groot is de capaciteit van je prullenbak? 10% van je HD capaciteit?

Dat je 700 Gb overhoudt lijkt mij logisch, heb ik ook (zelfde schijf...)
Als je er dan 40 Gb data opzet heb je 700-40=660 GB over ....
Heb je de prullenbak al geleegd? en hoe groot is de capaciteit van je prullenbak? 10% van je HD capaciteit?

plus nog een flink deel voor de bestanden van systeem herstel.
tot zo'n 15% van de schijfruimte,
dit is niet meer zomaar handmatig aan te passen
wel in het register
informatie

Bovendien kan data soms meer plaats op schijf in beslag nemen dan het inwerkelijkheid is.

Als je in zo'n eigenschappenvenster kijkt zie je altijd: grootte en grootte op schijf.

Windows telt voor het totaal steeds die grootte op schijf op van alle bestanden. Maar dit is dus meer dan de werkelijke grootte. Normaal kan dit niet zo veel schelen, maar geloof me, ik heb hier thuis een partitie van ca. 60 GB op m'n externe harddisk en daar staat volgens windows meer dan 100 GB aan data op, vraag mij niet hoe dat kan, vraag dat maar aan microsoft :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan